پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی فاطمیان

حوزه / امام جمعه اقبالیه گفت: امروز باید از گسترش مدهای که هیچ تناسبی با فرهنگ ایرانی اسلامی ما ندارد، جلوگیری گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی فاطمیان، امروز در حاشیه مراسم نمایشگاه مد ولباس،  درگفتگو با خبرگزاری حوزه در قزوین  اظهارکرد:  ترویج و توسعه فرهنگ عفاف و حجاب با هدف پیشرفت روزافزون حوزه فرهنگی شهر از مهم‌ترین موضوعاتی است که  باید مسئولان به دنبال آن باشند.

امام جمعه شهرستان اقبالیه خاطرنشان کرد:  پوشش و حجاب در ایران اسلامی از دیرباز به عنوان یک اصل مد نظر بوده و امروز بانوان ما باید اصل حجاب وعفاف را در اولویت تمام برنامه های زندگی خود قرار دهند.

محقق حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد:  یکی از مهمترین مسائلی که باید به آن توجه کرد ترویج و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب است ، لذا با توجه به هجمه‌های دشمنان باید به این مهم توجه ویژه داشته باشیم.

وی افزود:  باید جوانان خود را نسبت به داشتن عفاف و حجاب مأنوس کنیم و نقش پررنگ حجاب و عفاف را در تأمین امنیت جامعه  نیز برای آنان بازگو نماییم.

حجت الاسلام فاطمیان اظهارکرد:  دشمنان امروز در ظاهری نو  باهجمه به فرهنگ دینی و اسلامی ما قصد ضربه زدن به کشور را دارند ، لذا با هدف قرار دادن نوجوانان و جوانان می‌خواهند به اهداف شوم خود نزدیک شوند.

وی  با اشاره به  اینکه راه‌اندازی مدهای که هیچ تناسبی با فرهنگ ایرانی اسلامی ما ندارد از مهمترین توطئه‌های دشمنان است افزود: در این راستا نیز باید  آگاهانه عمل کنیم و هرگز فریب ظاهرسازی‌های دشمنان را نخوریم.

امام جمعه شهرستان اقبالیه در ادامه به نقش مهم خانواده ها در جامعه اشاره وبیان داشت: نقش خانواده ها را در ترویج فرهنگ حجاب ضروری است  واشاعه فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه نیازمند عزمی جدی و مشارکت همگانی است.

وی همچنین خانواده را مهم ‌ترین رکن ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: باور به عفت دینی و حجاب اسلامی باید از درون خانواده و از سوی اعضای آن به نسل آینده آموزش داده شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha