جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عباسی- بازگشایی مدرسه بقیة الله(عج) قزوین

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عباسی بر ضرورت انس با قرآن و عترت تاکید کرد و آن را نسخه نجات بخش انسان خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، صبح امروز در مراسم افتتاحیه طرح "اکمال دین "و مدرسه نیمه وقت حضرت بقیة الله(عج) که در سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه قزوین برگزار شد، کسب علم را سبب سعادتمندی و خیر درزندگی انسان دانست و اظهار کرد:  کسی که در راه کسب علم و دانش تلاش می کند، در دنیا و آخرت سعادتمند می شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: امروزه اهمیت علم و دانش بر بشریت مخفی نیست  وهمه مکاتب بشری و ادیان آسمانی بر کسب علم و دانش تأکید دارند و پیشرفت و ترقی را درمسیر علم را افتخارآمیز می دانند.

وی افزود: خداوند متعال به كسانى كه از علم بهره ای دارند، درجات عظیمى مى‏بخشد و منظور از بالابردن درجات قطعاً بالا بردن مكانى نیست، بلكه بالا بردن از نظرمقام قرب پروردگار است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: رسول خدا (ص) در گفتار و رفتار خود بارها به اهميت علم، آموختن و نقش آن درتكامل زندگی  انسان تأكيد و سفارش كرده است.

 مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: اسلام انسان را به مطالعه و کسب دانش تشویق می کند و چون همه علوم در نهایت انسان را به سوی خداوند سوق می دهد و بر این اساس هر کسی علمش افزایش یابد، خدا را بهتر می شناسد.

 وی ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) از تمام جنبه های اخلاقی و رفتاری، الگویی کامل و شایسته برای انسان امروز هستند و بهره گیری از سیره وروش رسول گرامی اسلام (ص) و ائمه معصومین در عصر حاضر بسیار ضروری است.

مدیر حوزه علمیه قزوین بازگشایی مدرسه علمیه نیمه وقت حضرت بقیة الله(عج) و زمینه سازی تحصیل علاقه مندان به علوم حوزوی را یک حرکت ارزشمند در استان دانست و بیان داشت: سال ها افراد متدین و علاقه مندان به  بنده مراجعه می کردند و خواستار حضور در کلاس های حوزه بودند، اما بنا به دلایلی این امر امکان پذیر نبود، ول  امروز، خوشبختانه با  پیگیری های نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه  قزوین این امکان برای کسانی که  علاقه مند به فراگیری علوم حوزوی هستند، میسر گردید.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در پایان بر ضرورت انس با قرآن و عترت تاکید کرد و آن را نسخه نجات بخش انسان خواند.

پذیرش 181 نفر

حجت الاسلام غلامرضا محمدی، مدیر مدرسه نیمه وقت حضرت بقیه الله(عج) نیز در این مراسم اظهار کرد:  195 نفر از داوطلبان علاقه مند به علوم حوزوی در طرح اکمال دین ثبت نام کردند که  181 نفر آنان پس از آزمون کتبی و شفاهی پذیرفته شدند.

وی ادامه داد: در کلاس های تخصصی دروس صرف، نحو، منطق، فلسفه و کلام و در کلاس های عمومی نیز مباحث اعتقادی، نهج البلاغه و احکام به علاقه مندان آموزش داده می شود.

مدیر مدرسه نیمه وقت حضرت بقیه الله(عج) افزود: این کلاس ها از 18 دی آغاز و سه روز در هفته، در مدرسه شیخ السالام برگزار می شود.

حجت الاسلام محمدی همچنین از راه اندازی حوزه  نیمه وقت خواهران در آینده خبر داد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha