چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه همدان، پیشرفت حوزه های علمیه را در گرو توجه به اخلاق و علم دانست و گفت: طلاب به فکر استخدام در ادارات و نهادها نباشند، بلکه به رسالت طلبگی خود بیاندیشند.

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با اشاره به اهمیت مساله علم آموزی در حوزه های  علمیه، گفت: طلاب علوم دینی باید با جدیت و نگاهی جهادی علوم اسلامی را در حوزه های علمیه دنبال کنند.

عضو خبرگان رهبری در ادامه افزود: پیشرفت حوزه علمیه در گرو اخلاق و علم است و طلبه ای می تواند در  مسیر طلبگی پیشرفت داشته باشد که به اهمیت مساله علم آموزی رسیده باشد.

مدیر حوزه علمیه همدان با اشاره زندگی علمای ربانی، ابراز داشت: در طول تاریخ علمای ربانی با سختی ها و مشکلات فروانی به دنبال علوم دینی می رفتند، قبل از انقلاب اسلامی حوزه های علمیه بدین شکل اداره نمی شد و طلاب و روحانیان با مشکلات فراوانی تاکنون دین اسلام را زنده نگه داشته اند.

عضو خبرگان رهبری در ادامه گفت: بنده برای فرا گیری بهتر علوم حوزوی در آن زمان کتاب هایی همچون حاشیه ملا عبدالله و رسایل شیخ انصاری را دو مرتبه خواندم و خود را برای تدریس دروس حوزه آماده کردم.

وی ادامه داد: طلاب باید هدف خود را از خواندن دروس حوزوی، تدریس قرار دهند و به بهترین شیوه علوم حوزوی را یاد بگیرند، مساله مباحثه یکی از مسایل مهم در یاد گیری علوم حوزوی است.

آیت الله موسوی اصفهانی گفت: طلبه ای که هدف خود را از ورود به حوزه علمیه خدمت به اسلام و مسلمین قرار دهد، سعی می کند تا رضایت امام عصر(عج) را بدست آورد، طلبه باید در شب های درسی مطالعه داشته باشد و برنامه مطالعه شبانه در زندگی طلبگی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به جوانانی که قصد آمدن به حوزه های علمه را دارند اظهار داشت: جوانانی که قصد ورود به حوزه علمیه را  دارند این را بدانند هدف اصلی طلاب علوم دینی باید هدفی الهی باشد و طلبه باید خود را برای حوزه خرج کند، نه اینکه بخواهد حوزه را پل عبور خود قرار دهد.

مدیر حوزه علمیه همدان در پایان، تبلیغ دین را فعالیتی مهم دانست و گفت: طلاب جوان بدانند لباس مقدس روحانیت و تبلیغ دین الهی شغل انبیا است و نباید حوزه را راهی برای استخدام شدن خود در اداره یا نهادی قرار دهند، و هرکسی که در مسیر طلبگی هدف خود را خدمت به خداوند متعال قرار دهد هم در دنیا و هم در آخرت سر افراز خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha