جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام  رضا صادقی

حجت الاسلام صادقی گفت: با اشاره به اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم در سراسر کشور، خاطرنشان کرد: از سال ۹۱ تا ۹۶ ، ۱۱۵ هزار و ۸۷۵ نفر در استان اصفهان در این طرح شرکت کردند، همچنین ۷۸۲ مربی در این طرح در استان اصفهان، اصفهان در سال ۹۵ به عنوان اولین استان در موضوع حفظ مجازی قرآن کریم ورود پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله استانی، اظهار کرد: این مسابقات در رشته های حفظ پنج، 10، 20 و حفظ کل قرآن کریم، قرائت، دعاخوانی و اذان ویژه برادران در مردادماه برگزار خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه در مرحله شهرستانی این مسابقات 33 هزار و 200 نفر شرکت کرده بودند، گفت: از این تعداد 820 نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند که پنجشنبه و جمعه 19 و 20 مردادماه 96 در دانشگاه صنعتی اصفهان به رقابت خواهند پرداخت.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم در سراسر کشور، خاطرنشان کرد: از سال 91 تا 96 ، 115 هزار و 875 نفر در استان اصفهان در این طرح شرکت کردند ، ضمن اینکه در سه ماهه ابتدایی سال جاری نیز هشت هزار و 672 نفر در این طرح ثبت نام کرده اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از فعالیت 782 مربی در این طرح در استان اصفهان خبر داد و افزود: استان اصفهان در سال 95 به عنوان اولین استان در موضوع حفظ مجازی قرآن کریم ورود پیدا کرد و تابه حال یک هزار و 650 نفر در این طرح ثبت نام کرده اند.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه قرآن و عترت در اصفهان و پیشنهاد طرح وقف مصحف شریف در این نمایشگاه، گفت: با لطف خدا در این طرح 20 هزار جلد قرآن وقف شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح ضیافت الهی، گفت: این طرح در 197  بقاع متبرکه استان اجرا شد، همچنین 45 خیمه معرفت با 84 غرفه برپا شد.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان طرح سفره افطاری های ساده در 114 امامزاده استان اجرا شد، اظهار کرد: در ماه پرفضیلت رمضان 141 کرسی تلاوت جزءخوانی در امامزادگان واجب التعظیم برگزار شد که چهار مورد ان به صورت مستقیم از رسانه ملی پخش شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از حضور رئیس اوقاف و امور خیریه کشور در چهارم و پنجم مردادماه در اصفهان خبر داد و اظهار کرد: با حضور این مسئول تعدادی از پروژه های مهم عمرانی اوقاف در سطح استان افتتاح و جشن ازدواج یکصد زوج جوان ناشنوا در کنار مقبره علامه مجلسی در اصفهان برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha