سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نشست خبری آغاز پذیرش حوزه علمیه اصفهان

حوزه / مسئول پذیرش حوزه علمیه اصفهان با اشاره به ثبت نام ۱۵۰۰ داوطلب ورود به حوزه، آخرین مهلت نام نویسی را اول شهریورماه اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام ولاء کلباسی، صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه پیرامون تشریح روند پذیرش حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: پذیرش حوزه علمیه اصفهان در سه مرحله در سال صورت می گیرد که مرحله دوم آن آغاز شده است.

وی با اشاره به مشکلات اعتقادی و اخلاقی که در جامعه رواج دارد عنوان کرد: با توجه به مشکلات امروز لازم است افرادی وارد حوزه شوند و این علوم را فرا بگیرند و در احکام، اعتقادات و اخلاق تفقه کنند و شبهات روز جامعه را پاسخگو باشند.

مسئول پذیرش حوزه علمیه اصفهان افزود: نیاز است افراد از مقاطع متوسطه اول و دوم وارد حوزه علمیه شوند که علاقهمندان در مقطع متوسطه اول به شرط قبولی و داشتن معدل 16 به بالا و در مقطع متوسطه دوم با معدل 14 به بالا و همچنین فارغ التحصیلان دانشگاهی می توانند پذیرش شده و در مقطع تخصصی خود تحصیل کنند.

وی درباره شرایط پذیرش طلاب در حوزه علمیه اصفهان توضیح داد: برخورداری از صلاحیت های اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی، اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تابعیت جمهوری اسلامی ایران (کسانی که دارای شناسنامه یا کارت ملی جمهوری اسلامی ایران باشند.)، برخورداری از سلامت جسمی و روحی، دارا بودن حداقل تحصیلات جهت دوره های آموزشی است.

حجت الاسلام کلباسی افزود: اشتغال به تحصیل در پایه نهم نظام جدید به شرط قبولی در امتحانات آخر سال با معدل 16 و بالاتر،  پایان دوره راهنمایی با معدل 16 و بالا ،و یا اشتغال به تحصیل در پایه هشتم نظام جدید به شرط قبولی در امتحانات آخر سال با معدل مذکور،  داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی با معدل 14 به بالا، داشتن مدرک فوق دیپلم و بالاتر با معدل 12به بالاو قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه از جمله شرایط است.

وی با بیان اینکه علاقه مندان به تحصیلات حوزوی در 2 طرح حوزه علمیه اصفهان به صورت کوتاه مدت و بلند مدت می توانند تحصیل کنند، افزود: افراد در طرح کوتاه مدت در یک دوره 5 ساله در 3 مدرسه اصفهان می توانند تحصیل کنند و در طرح بلندمدت تا درس خارج  و اجتهاد می توانند تحصیل نمایند.

مسئول پذیرش حوزه علمیه اصفهان در رابطه با آمار پذیرش عنوان کرد: سالانه حدود 1500 نفر را ثبت نام و در مراحل آموزش کتبی چکاب پزشکی و مصاحبه آنها را رسمی و خدمات متعدد بیمه تامین اجتماعی وشهریه به آن ها ارائه می شود.

وی تصریح کرد: آخرین مهلت پذیرش در اصفهان معمولا اول شهریور بوده است، افزود: داوطلبان می توانند در این زمان باقیمانده در سایت پذیرش به آدرس www.esf-hozeh.com مراجعه کنند و با مراجعه به بنر پذیرش در سایت عملیات ثبت نام را انجام دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha