سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
محمد فراهانی علوی معاون آموزش حوزه علمیه همدان

حوزه/ حجت الاسلام فراهانی گفت: حوزه علمیه همدان مجاز به پذیرش ۲۵۰ طلبه جدید در۱۴ مدرسه سطح یک در استان همدان می باشد و تاکنون ۲۲۰ نفر از مقاضیان حائز شرایط، برای دوره اختبار و تثبیت، پذیرش شده اند.

حجت الاسلام محمد فراهانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با اشاره به فرایند پذیرش طلاب جدید، گفت: متقاضیان ورود به حوزه بعد از قبولی در آزمون کتبی، به مصاحبه دعوت شدند و تا کنون 220 نفر برای ورود به دوره اختبار و تثبیت در حوزه علمیه همدان پذیرش شده اند.

معاون آموزش حوزه علمیه همدان در ادامه با اشاره به نحوه اخذ مصاحبه از متقاضیان، افزود: دو نفر از اساتید یا مدیران مدارس علمیه به بررسی وضعیت متقاضیان از جهت استعداد و توامندی درسی، انگیزه، علاقه، مسائل اعتقادی می پردازند و همچنین مشاوره فردی توسط کارشناسان مشاوره ای انجام می شود.

وی ادامه داد: کمیسون پذیرش که متشکل از معاون تهذیب، معاون آموزش و نماینده امور صیانتی است در نهایت امتیاز های متقاضیان را از حیث نمره آزمون، نمره مصاحبه و نمره مشاوره جمع بندی می کند.

حجت الاسلام فراهانی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه همدان مجاز به پذیرش 250 طلبه جدید در 14مدرسه سطح یک در استان همدان می باشد که تاکنون 220 نفر از مقاضیان حائز شرایط، برای دوره اختبار و تثبیت پذیرش شده اند.

وی ادامه داد: دوره اختبار و تثبیت حوزه همدان به مدت یک ماه از یکم مرداد ماه با دوره تهذیبی یک هفته ای میثاق طلبگی با عنوان «رسم عاشقی» آغاز می شود و طلاب جدید الورود بعد از کسب امتیاز های لازم، در دوره آموزشی در مدارس علمیه استان پذیرش می شوند.

معاون آموزش حوزه علمیه همدان افزود: نتیجه قبولی نهایی متقاضیان بلا فاصله بعد از دوره اختبار و تثبیت به آنها اعلام می شود و احتمال این مساله جود دارد که مسوولان دوره تهذیبی فردی را در دوره رسم عاشقی، به دلیل نداشتن شرایط اخلاقی حوزوی از دوره خارج کنند.

 در پایان گفت: حوزه علمیه همدان در چند سال اخیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) را با رویکرد حفظ قرآن کریم در سطح یک را در شهر همدان تاسیس کرده که مدیر این مدرسه به همراه کارشناس قرآنی، در دوره رسم عاشقی افرادی که استعداد حفظ قرآن دارند را به تعداد 25 نفر جذب خواهند کرد.

انتهای پیام

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha