جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام گرجی

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان گفت: دوره میثاق طلبگی، فرصت خوبی برای شناخت حوزه و این مساله که فرد می تواند در حوزه درس بخواند یا نه را فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام علی اصغر گرجی، استاد حوزه علمیه همدان بعد از ظهر امروز در جمع طلاب جدید الورود در دوره میثاق طلبگی گفت: طلاب جدید الورود باید با بینش کامل از حوزه های علمیه ادامه مسیر طلبگی را طی کنند.

وی افزود: زندگی طلبگی همانند مسافرت است و طلاب باید با آگاهی کامل و داشتن نقشه راه و داشتن هدف نهایی، در این مسیر قدم بگذارند.

استاد حوزه علمیه همدان گفت: دوره میثاق طلبگی فرصت خوبی برای شناخت حوزه و این مساله که فرد می تواند در حوزه درس بخواند یا نه را فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: در سال های گذشته طلبه بدون هیچ اطلاعاتی مستقیم وارد حوزه شده و اگر خدای ناکرده نمی توانست این مسیر را ادامه دهد دچار ضرر می شد.

حجت الاسلام گرجی ابراز داشت: طلاب جدید الورود باید سعی کنند که شناخت کاملی از حوزه علمیه در دوره میثاق طلبگی به دست آورند و در صورت عدم پذیرش با آگاهی کامل به این مطلب می رسند که به درد حوزه نمی خورده اند.

استاد حوزه علمیه همدان گفت: از نظر امیر مومنان علی(ع) دو گروه جز افراد فرومایه نیستند، نخست عالم ربانی، دوم دانش آموزی که در راه رستگاری بخواهد تربیت شود.

وی در پایان گفت: عالم ربانی و دانش آموزان رستگار در حوزه های علمیه تربیت می شوند؛ حوزه های علمیه مکان مقدسی برای تحصیل علم الهی و ادامه راه انبیاء و اوصیای الهی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha