پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام یرقراری

حوزه/ حجت الاسلام برقراری به اهمیت مساله آراستگی در حوزه اشاره کرد و بیان داشت: طلبه سر و کارش با خدا، ولیّ خدا و دین الهی است، لذا باید آراستگی علمی و اخلاقی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام محمد باقر برقراری، امام جمعه ملایر، شب گذشته در جمع طلاب جدید الورود دوره «رسم عاشقی» گفت: انتخاب حوزه علمیه، انتخابی مقدس است و تمامی لحظاتی که شما در حوزه علمیه می گذرانید لحظاتی نورانی است.

امام جمعه ملایر در ادامه تصریح کرد: طرح میثاق طلبگی دارای مسمای با برکتی است؛ این میثاق عهد و پیمانی راسخ و استوار برای رسیدن به رشد و کمال علمی و معنوی است.

وی ادامه داد: خود سازی و جامعه سازی حقیقتا نباز به میثاقی استوار دارد، طلبگی یک رسالت الهی است، کسانی که در کسوت طلبگی قرار دارند توسط امام زمان(عج) دعوت به این راه الهی شده اند.

امام جمعه شهر ملایر با بیان اینکه امام زمان(عج) طلبگی را در مقام اخلاص به  طلاب علوم دینی هدیه کرده است، اظهار داشت: طلبگی یک منصب الهی است که از ناحیه ولی خدا به انسان هدیه داده می شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: انسان باید نسبت به این منصب الهی شاکر باشد و قدردان خداوند متعال باشد و به دور از غرور و هوای نفس در این راه الهی قدم بگذارد.

حجت الاسلام برقراری به اهمیت مساله آراستگی در حوزه اشاره کرد و بیان داشت: طلبه سر و کارش با خدا، ولی خدا و دین الهی است، دین الهی «الْإِسْلَامُ يَعْلُو وَ لَا يُعْلَى عَلَيْهِ» است، هیچ دینی بر این دین برتری ندارد و دین اسلام  بر تمامی ادیان جامعیت دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: دین اسلام در تمامی بخش های مادی و معنوی برای بشریت پیام رسان است، دین مبین اسلام و اهل این دین به بالاترین مدارج عرفانی می رسد و این دین سر مگو ندارد.  دین مبین اسلام مطابق با فطرت آدمی است و خداوند متعال می فرماید "فطرة الله التی فطر الناس علیها".

امام جمعه ملایر در پایان گفت: دین اسلام برای تمامی مسایل فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و دنیوی برنامه دارد. شخصیت های بزرگ همه در مکتب امام باقر(ع) و امام صادق(ع) تربیت شده اند، همانند امام راحل که بر اساس این مکتب الهی حکومت اسلامی ایران را پایه گزاری کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha