جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رسم عاشقی در همدان

حوزه/ حجت الاسلام عزیزی گفت: مدارس باید برای طلاب جدید الورود کارگاه های مدیریت تحصیلی برگزار کنند، چرا که این مساله به طلاب جدید کمک می کند تا بتوانند به نحو احسن در حوزه تحصیل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام مرتضی عزیزی، از کارشناسان معاونت تهذیب حوزه های علمیه، عصر امروز در جمع طلاب جدید الورود مقطع دیپلم مدرسه علمیه زنگنه همدان گفت: یکی از مسایل مهم در زندگی طلبگی، کنترل دوستی ها و نحوه ارتباط درست با طلاب دیگر است.

وی در ادامه تصریح کرد: طلاب جوان باید با اساتید و مشاوران حوزه در ارتباط باشند و روش های درست ارتباط با خانواده و اقوام و همچنین نحوه ارتباط با هم سن و سالان خود را فرا بگیرند.

این کارشناس مشاوره ادامه داد: یک طلبه تا زمانی که وارد حوزه علمیه نشده است، اطرافیان از او انتظار خاصی ندارند، ولی به محض ورود فرد به حوزه او مورد توجه اطرافیان قرار می گیرد و همه از او انتظاری خاص دارند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت رعایت زی طلبگی و اخلاق نیکو، اظهار داشت: لبخند، ناراحتی و هر حرکت یک طلبه در بین مردم مورد توجه قرار دارد، از این رو طلاب باید درباره آداب اجتماعی و اخلاق طلبگی آموزش های لازم را کسب کنند.

حجت الاسلام عزیزی گفت: یکی از مسایل مهم در زندگی طلبگی مدیریت تحصیلی است، تحصیل در حوزه علمیه راه و روش مخصوصی دارد و متفاوت با تحصیل در مدرسه و دانشگاه است.

این کارشناس مشاوره در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری کارگاه های مدیریت تحصیلی، افزود: مدارس باید برای طلاب جدید الورود کارگاه های مدیریت تحصیلی برگزار کنند، چرا که این مساله به طلاب جدید کمک می کند تا بتوانند به نحو احسن در حوزه تحصیل کنند.

وی ادامه داد: کسی که با ورود به حوزه علمیه تمامی هنر ها و حرفه ها یش را کنار گذاشته است و یا مساله ای سبب شود که به درس او لطمه بخورد نتوانسته به خوبی زندگی خود را مدیریت کند.

حجت الاسلام عزیز تصریح کرد: انسان های موفق کسانی هستند که به دنبال پاسخ سوالات های خود می روند؛ سوال های اساسی زندگی برای همه انسان ها پیش می آید ولی آن کسی به رشد معنوی بالا می رسد که به دنبال پاسخ این سوالات برود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha