شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ همایش طوبای کرامت در حرم حضرت معصومه (س) / حجت الاسلام سید احمد مشرف

حوزه/ مدیرکل معارف قرآن و عترت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) از برگزاری سومین کارگاره آموزش شرح حدیث، نهج‌البلاغه،‌ مهدویت و صحیفه سجادیه و مباحث اعتقادی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد مشرف شب گذشته در همایش طوبای کرامت که در شبستان نجمه خاتون برگزار شد، با اشاره به تدریس رشته‌های قرآنی در مرکز قرآن و عترت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) اظهار کرد: تا کنون 147 نفر در رشته‌های مختلف قرآنی در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی افزود: در این مراسم از 50 نفر از از حافظان کل قرآن کریم که در مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها‌ به حفظ قرآن کریم توفیق یافته‌اند، فارغ‌التحصیلان نوجوان در بخش قرائت صحیح قرآن کریم، و برگزیدگان طرح تفسیر کل قرآن کریم تجلیل می‌شود.

مدیرکل معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد: یکی از بخش‌های فعال این مرکز، واحد قرآن و حدیث است که به صورت حضوری و غیر حضوری در دو مقطع سنی کلاس‌های آموزشی را دنبال می‌کند.

وی گفت: علوم و فنون قرآن، تجوید، ‌قرائت، ‌صوت و لحن و کلاس‌های حفظ قرآن و حدیث و حفظ نهج‌البلاغه از جمله دوره‌های تخصصی است که در مرکز معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها تدریس می‌شود.

مشرف با اشاره به برگزاری سومین کارگاه آموزش قرآن در حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) بیان کرد: این کارگاه شامل آموزش‌های شرح حدیث، نهج‌البلاغه،‌ مهدویت و صحیفه سجادیه و مباحث اعتقادی است.

وی از برگزاری دوره آشنایی با سیره اهل بیت(ع) و سبک زندگی اسلامی بر اساس مبانی ثقلین یاد کرد و دامه داد: تربیت مربی قرآن در قم و شهرهای دیگر برکات عظیم فرهنگی به دنبال داشته است به همین علت به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های محوری سال جاری دنبال می‌شود.‌

مدیرکل معارف قرآن و عترت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) از اهتمام مسئولین این آستان مقدس نسبت به اهمیت آموزه‌های قرآن کریم یاد کرد و گفت: امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های حرم مطهر حضرت مصعومه سلام‌الله علیها بتوانیم در تحقق این هدف به نتایج مورد نظر برسیم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha