جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 نمایشگاه قرآن

حوزه/ معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه برای فهم قرآن در جامعه باید بیشتر تفسیر قرآن بین آحاد مردم گسترش پیدا کند، گفت: ترویج فرهنگ قرآن بدون عترت در جامعه امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، شب گذشته در مراسم افتتاح نمایشگاه قرآن و عترت قزوین، با بیان این که نباید خدمت به قرآن فقط مربوط به یک هفته باشد، گفت:  باید هر روزمان به گرامیداشت قرآن سپری شود.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که گام های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مسیر است که فهم قرآن در جامعه فراگیر شود، افزود: فهم قرآن در جامعه جاری نخواهد شد، مگر با آشنا کردن مردم با ظرایفی که در کلام وحی قرار دارد

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند «هر زمانی که آحاد جامعه با حرف تازه ای مواجه شوند و بتوانند آن را با قرآن تطبیق بدهند و تایید بگیرند، آن زمان فرهنگ قرآنی در جامعه حاکم شده است و ما اگر صحبت از فهم قرآن می کنیم باید در این راستا باشد و اگر بحث حفظ قرآن یا آموزش عمومی قرآن در مدارس مطرح می‌شود باید بیشتر به حاکمیت فرهنگ قرآن کمک کند نه حفظ طوطی وار و ضبط صوتی قرآن».

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه برای فهم قرآن در جامعه باید بیشتر تفسیر قرآن بین آحاد مردم گسترش پیدا کند، گفت: این وزارتخانه تاکید فراوانی برای ترویج قرآن درجامعه دارد که در این زمینه برنامه های مدونی آماده اجراست.

حجت الاسلام والمسلمین حشمتی با تاکید بر این که همراهی و هم فکری همه آحاد مردم در کنار قرآن به عنوان محور وحدت و انسجام جامعه سبب موفقیت در همه زمینه ها می شود، ادامه داد: ترویج فرهنگ قرآن بدون عترت در جامعه امکان پذیر نیست، زیرا این موضوع ریشه در اندیشه پیامبر اسلام (ص) دارد.

وی با بیان این که احترام به انسان ها در قرآن کریم موج می زند و کرامت انسان ها در آن فراگیر است، افزود: قرآن کریم انسان را به سعادت دنیوی و اخروی می رساند و هر چه برای تبلیغ و ترویج آن تلاش کنیم، باز هم کم است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: صوت زیبا برای قرائت قرآن کریم و خط و رسم زیبا برای نگارش آیات نورانی کلام الله مجید نقش بسیار مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی دارند.

قرآن کلید رفع تمام مشکلات انسانهاست

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، نماینده ولی فقیه در قزوین نیز در این مراسم با بیان این که انس با قرآن موجب اطمینان قلب و آرامش انسان‌هاست و بر این اساس باید زمینه را برای انس بیشتر اقشار جامعه است، گفت: انس با  قرآن و تمسک به این کتاب سراسر نور و رحمت الهی، راهگشای تمام مشکلات و سختی‌ها است .

وی با تاکید بر این که قرآن کلید رفع تمام مشکلات انسانهاست و تردیدی نیست که کسی از در خانه قرآن دست خالی بر نمی گردد، افزود: مشکل ما عدم شناخت و به کار بستن و عمل به آن است، پس نیاز است قرآن را بیشتر بشناسیم و بهتر به آن عمل کنیم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: قرآن غذای معنوی آماده است و مراقب باشیم در این ماه مبارک وهمه ماه‌های سال نسبت به این غذا بی‌توجه و کم‌توجه نباشیم..

وی با تاکید بر این که قرآن برکت است و خدای متعال هر جا که از قرآن سخن گفته است، اصرار دارد تا برکت را هم به همراه آن مطرح کند، خاطرنشان کرد: رسول خدا(ص) می‌فرمایند به قرآن پناه ببرید، قرآن را امام و رهبر خود در نظر بگیرید و تمام بخش‌های زندگی را با آن هماهنگ کنید تا سعادتمند شوید.

عمل به قرآن باید در تمامی جوانب و ظهور و بروز پیدا کند

فریدون همتی، استاندار قزوین نیز در این مراسم، به اهمیت انس وبهره گیری از قرآن اشاره کرد و گفت:  تدبیر در قرآن باید سرلوحه کار آحاد مردم قرار گیرد تا الگوی مناسبی برای جامعه شکل بگیرد.

وی با تاکید بر این که عمل به قرآن باید در تمامی جوانب و ظهور و بروز پیدا کند، ادامه داد: در روزگاری که ما در انواع تنش های سیاسی، اعتقادی و فکری بسر می ­بریم بیش از پیش نیازمند انس و تدبر در کلام وحی برای سعادت و نجات در این جهان مادی هستیم.

استاندار قزوین با اشاره به این که اُنس با قرآن کریم هم موجب نشاط و شادابی انساندر زندگی روزمره‌ و هم  پاداش اُخروی خواهد شد، افزود: مسلمانان در سراسر جهان باید ایمان خود را نسبت به این کتاب الهی تقویت نمایند و در پایبندی به اوامر الهی آن بکوشند تا سعادت دنیوی و اخروی نصیبشان گرد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha