جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین  میرکتولی

استاد تفسیر حوزه علمیه، تمسک به قرآن و عترت را تنها نسخه نجات از ضلالت و گمراهی در دنیای امروز دانست.

حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی میرکتولی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به این که ماه مبارک رمضان ، بهار قرآن و ماه نزول کلام وحی است ، اظهار داشت: این ماه بهترین فرصت است برای این که بیش از پیش در هوای قرآنی تنفس نموده و از برکات و فیوضات آن هم در بُعد فردی و هم بُعد خانوادگی و اجتماعی ، نهایت استفاده را داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به آیه 82 سوره مبارکه اسراء مبنی بر این که تنها نسخه شفابخش برای جان های بیمار و دل های مرده ، قرآن کریم است، گفت: همان گونه که ما در عرصه بهداشت و درمان نیاز به پزشک و داروخانه داریم و چنانچه پزشک نباشد که درد را تشخیص داده و بیمار را درمان کند، بیمار از بین می رود و از آن سو اگر طبیب باشد اما دارو نباشد نیز به مشکل برمی خوریم ، لذا برای علاج امراض روحی و تقویت ابعاد معنوی هم نیاز به قرآن داریم و هم اهل بیت(ع) که مبین و مفسر آیات الهی هستند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: حضرت رسول (ص) هر دو عنصر حیات بخش قرآن و عترت را برای ما به ارمغان گذاشتند تا با تمسک به قرآن به عنوان داروخانه بزرگ بشر و نیز عترت به عنوان طبیبان روحانی ، راه سعادت را بپیماییم و در این مسیر ، به چاه ضلالت و گمراهی فرو نیُفتیم.

وی اضافه کرد: نباید از یاد ببریم که در طول تاریخ ، کم نبوده اند افرادی که به زعم خود برای بشریت نسخه فلاح و رستگاری پیچیده اند اما بسیاری از آن ها نه تنها باعث حل مشکل انسان و جوامع نشدند  که خود بر مشکلات افزودند.

استاد حوزه بیان داشت: امروز هم ما به طور عینی مشاهده می کنیم که فرهنگ و تمدن غربی که مدعی پرچمداری بشر به سمت رشد و توسعه و حل مشکلات اوست، چه گرفتاری هایی برای انسان امروزی در ابعاد فردی، خانوادگی، اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی و ... پدید آورده است.

حجت الاسلام و المسلمین میرکتولی خاطرنشان کرد: از دیگر سو ابزارهای نوین ارتباطی به خصوص فضای مجازی باعث تشدید گسست میان انسان ها و این اواخر هم تشدید افسردگی در بین آدمیان شده است. البته کسی منکر محاسن و فواید آن ها هم نیست اما حقیقت آن است که تکنولوژی امروزی بیشتر باعث سلب آسایش از انسان شده تا مایه رفاه و آرامش او.

وی افزود: در چنین وضعی بشر همچنان تشنه نور و معرفت و معنویت است و بهترین و کامل ترین نسخه سعادت را قرآن کریم به عنوان کتاب هدایتگر همه بشریت در اختیار ما گذاشته است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha