پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمدهادی مفتح

حوزه/ حمایت از مردم مظلوم فلسطین، مسئله ای فقهی است؛ چراکه تمام فقها بر حمایت از مظلوم در مقابل ظالم اتفاق داشته و آن را واجب کفایی می دانند؛ به همین دلیل نباید این آرمان فراموش شود.

حجت الاسلام والمسلمین مفتح در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، به نام گذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس اشاره کرد و گفت: روز قدس از اهمیت خاصی در تقویم جمهوری اسلامی و جهان اسلام برخوردار است؛ چراکه روز حمایت از مردم مظلوم فلسطین در برابر اشغالگران است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این مطلب که روز قدس تنها متعلق به مردم ایران نبوده و بلکه جهانی است، ابراز داشت: همه کشورهای اسلامی در جمعه آخر ماه مبارک رمضان با دهان روزه به خیابان ها آمده و از جنایت های غاصبان اعلام انزجار می کنند و امام خمینی(ره) نیز با درک صحیح از اوضاع زمان در آن روز، اقدام به نام گذاری کرده اند.

 وی با بیان این که اعلام جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز  قدس از امدادهای امام خمینی(ره) و دارای پشتوانه فقهی، اخلاقی و سیاسی است، گفت: مسئله فلسطین و اشغال اول قبله مسلمانان از موضوعاتی است که جرقه آن از سالهای 41 زده شده و بعدها به عنوان یکی از تفکرات دینی و آرمان های انقلاب اسلامی مطرح گردیده و افرادی چون امام موسی صدر، شهید آیت الله مفتح و عالمان دیگر و در رأس آن، امام راحل این آرمان و تفکر را حمایت و پای ریزی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مفتح گفت: در ابتدای سال 41 حمایت از مردم مظلوم فلسطین به صورت کمک نقدی در مسجد قبای تهران شروع شد و بعدها با شکلی جدید و جدی به عنوان موضوع وحدت دو مذهب شیعه و سنی به خود گرفت و این مسئله نقطه قوت میان دو مذهب مطرح شد.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان تصریح کرد: حمایت از مردم مظلوم فلسطین، مسئله ای فقهی است؛ چراکه تمام فقها بر حمایت از مظلوم در مقابل ظالم اتفاق داشته و آن را واجب کفایی می دانند؛ به همین دلیل نباید این آرمان فراموش شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha