شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام قطبی

حوزه/ به منظور شناسایی و حمایت از نوآوری و خلاقیت های حوزه توسعه و ترویج فرهنگ قرآن در سطح کشور، کتاب«نوآوری های قرآنی کشور» تالیف و مجموعه نوآوری ها از طریق پلتفرم واسپاری در فضای مجازی و وب معرفی و در قالب جشنواره رقابتی از برترین های آن ها تقدیر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان امروز در جمع اصحاب رسانه  قم که به منظور فراخوان کتاب نوآوری های قرآنی کشور در سالن غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، به تشریح اهداف این طرح پرداخت.

وی در ابتدا با اشاره به اهمیت بحث خلاقیت و نوآوری در پیشرفت یک جامعه گفت: امروزه عصر نرمینگی می باشد به این صورت که جوامعی که به خلاقیت و آفرینش و ظهور ایده های جدید و بکر توجه کنند نسبت به سایر جوامع پیشتاز و موفق تر خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین  قطبی تاکید کرد: امروزه خلاقیت و ابتکار نقطه اصلی پیشرفت جوامع است  و کشور ما نیز مدعی تمسک به اسلام شیعی می باشد، برای تحقق آرمان های دینی و قرآنی در کشور نیازمند توجه جدی به عرصه خلاقیت و ابتکار در حوزه معارف قرآنی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر مثالی در مورد ظرفیت عظیم گردشگری در شهرهای مذهبی و توجه جدی به بحث تزئینات و هدایا و سوغات قرآنی خاطر نشان ساخت: سالانه بیش از 2هزار میلیارد تومان در شهر مقدس مشهد صرف خرید سوغات می شود که سهم هدایا و سوغات قرآنی در این عدد بسیار ناچیز است که اگر این بحث ایده های خلاقانه قرآنی در عرصه هدایا و تزئینات قرآنی به خوبی احصا و پشتیبانی شود می شود از این عرصه مهم و گسترده بیشترین بهره را در ترویج آموزه های قرآنی در کشور داشت.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت:  دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با همکاری کارگروه قرآن و تبلیغ شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در نظر دارد به منظور شناسایی و حمایت از نوآوری و خلاقیت های حوزه توسعه و ترویج فرهنگ قرآن در سطح کشور، کتاب«نوآوری های قرآنی کشور» را تالیف و مجموعه نوآوری ها را از طریق پلتفرم واسپاری در فضای مجازی و وب معرفی و در قالب جشنواره رقابتی از برترین های آن ها تقدیر کند.

وی افزود: در این طرح از موسسات، مراکز، نهادها، هسته های فناور، گروه های تبلیغی، شخصیت ها و اصحاب قرآنی دعوت به عمل می آید در محور هایی که در نظر گرفته شده است ابتکارات و نوآوری های خود را معرفی نمایند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان خاطر نشان ساخت:  دریافت اطلاعات به صورت دو مرحله ای خواهد بود که در مرحله اول، مراکز  و اشخاص کلیات نوآوری های خود را به نشانی وب گاه www.morsalat.ir ارسال و پس از تایید کلیات در قالب فرم های تکمیلی اطلاعات مرحله دوم دریافت خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین  قطبی افزود: مواردی که نوآوری و ابتکاری بودن آنها برای هیات داوران محرز شود و در قالب تک نگاشت و به صورت کتاب«نوآوری های قرآنی کشور» با ذکر مشخصات و شناسنامه مراکز و نوآوری های انجام شده منتشر خواهد شد و کتاب مذکور مرجع اصلی نوآوری های قرآنی کشور قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه به تشریح محورهای اصلی نواوری قرآنی برای ارائه به جشنواره پرداخت و گفت: آموزش و یاددهی قرآن کریم، چاپ و نشرمفاهیم و مضامین داستان ها، محافل و مجالس، رسانه های نوین و تولیدات چند رسانه ای، تزئینات و هدایای قرآنی، تجلیل و تکریم مفاخر و اصحاب قرآن، اسطوره سازی و شخصیت پردازی قرآنی، کارآفرینی و ایجاد فرصت های شغلی قرآنی، مستند سازی و تجربه نگاری سوابق و نظریات حوزه ترویج قرآن، فناوری های نوین در حوزه کالا و محصولات قرآنی، برنامه های قرآنی محیط های اداری و کارگری و ...از جمله محورهایی است که علاقه مندان می توانند آثار خود را در این عرصه ارسال نمایند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در تشریح فرمت ارسالی نوآوری گفت: ذکر کامل شناسنامه مالک، نوآوری از قبیل مشخصات کامل حقیقی و حقوقی، توضیحات لازم پیرامون نوآوری شامل: وجه نوآورانه، امتیازات به دست آمده، تاثیرنوآوری و مستندات شامل: عکس، گواهی نامه، اعتبارنامه، رتبه ها و...از جمله مواردی است که باید در ارسال آثار رعایت شود.

خاطر نشان می شود:مهلت  ارسال آثار حداکثر تاپایان مرداد96 به نشانی وب گاه: www.morsalat.ir می باشد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha