جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حمید افتخاری

حوزه/ اگر نیت طلبه خالص باشد، قطعا موفقیت در این راه حاصل می شود، ولی اگر نیت ما با مسایل دنیوی آمیخته شود، موفق نخواهیم بود و اگر هم موفقیتی به دست آید، کوتاه مدت و زود گذر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در همدان، حجت الاسلام حمید افتخاری، شب گذشته در درس اخلاق مدرسه علمیه آیت الله بهاری(ره) شهر بهار در جمع طلاب این مدرسه بیان داشت: در رابطه با فضیلت علم و اهمیت علم آموزی آیات و احادیث فراوانی در منابع دینی  وجود دارد.

وی ادامه داد: وظیفه ای که خداوند متعال بر دوش ما نهاده است، شغل با برکت و با معنویت طلبگی است، شغل و راه و هدف انبیا و اولیا الهی، نخستین مسئله ای که در این مسیر از اهمیت فراوانی برخوردار است نیت خالص است.

حجت الاسلام افتخاری ادامه داد: اگر نیت طلبه خالص باشد، قطعا موفقیت در این راه حاصل می شود، ولی اگر نیت ما با مسایل دنیوی آمیخته شود، موفق نخواهیم بود و اگر هم موفقیتی به دست آید، کوتاه مدت و زود گذر است.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت هدف و انگیزه در زندگی طلبگی افزود: نخستین گام در زندگی طلبگی قبل از شروع هر کاری، هدف الهی و دومین وظیفه هم داشتن انگیزه وشوق جهت علم آموزی است.

این استاد حوزه با بیان اینکه هدف و انگیزه دو مسئله وابسته به هم هستند، گفت: ممکن است کسی دارای هدف خوبی باشد، ولی شوق و اشتیاقی نسبت به علم آموزی نداشته باشد و همچنین شوق و اشتیاق علم آموزی بدون هدف الهی به درد نمی خورد.

حجت الاسلام افتخاری با اشاره به زندگی علما ربانی و نحوه علم آموزی آنها، خاطر نشان کرد: علمای ربانی آنچنان شوق نسبت به علم آموزی و کسب معارف الهی داشتندکه هیچ چیز جلودار آنها نبود.

امام جمعه شهر صالح آباد همدان تاکید کرد: از دیگر مولفه های زندگی طلبگی اخلاص در اعمال است و خداوند متعال راهنما و ضامن افراد مخلص است، در اخلاص هم نیت وجود دارد و هم عمل.

وی در پایان گفت: اگر قصد کسی دنیا و مسایل دنیوی باشد، قطعا به بیراهه کشیده می شود. پیامبر اسلام(ص) می فرماید اگر کسی هدفش از علم آموزی هدفی غیر از خداوند متعال باشد جایگاه او جهنم است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha