پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله علما

حوزه/ تحصیل و گذراندن سطوح تحصیلی قطعأ انسان را مغرور خواهد کرد، اما انسان می تواند با تقویت اخلاق اسلامی در خود، آسیب های از غرور مصون بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، ظهر امروز  در ادامه سلسله مباحث اخلاقی در مسجد مدرسه علمیه حاج شهباز خان کرمانشاه با اشاره به ضرورت تقویت بنیه اخلاقی طلاب، گفت: تحصیل و گذراندن سطوح تحصیلی قطعاً انسان را مغرور خواهد کرد، اما انسان می تواند با تقویت اخلاق اسلامی در خود، از آسیب های غرور مصون بماند و این مهم سبب پیشرفت او خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: طلاب و روحانیون باید در راستای تقویت بنیه اخلاقی خود و تحصیل علوم و معارف اسلامی تلاش کنند.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه خداوند متعال برکات بسیاری در طعام حلال نهاده است، ابراز داشت: خداوند متعال در بسیاری از خوراکی ها برکات فراوانی قرار داده و به واسطه آن ها قلب و روح انسان لطیف و پاک خواهد شد.

وی یادآور شد: ورود لقمه حرام به زندگی انسان آثار مخربی دارد و تمام زندگی را تحت الشعاع قرار می دهد، لذا رعایت آن بسیار حائز اهمیت است.

آیت الله علما در پایان یادآور شد: عمل به دستورات خداوند، انسان را لبریز از انوار و گنجینه های الهی خواهد کرد، بنابراین طلاب علاوه بر رعایت و اجرای دقیق احکام الهی، باید نسبت به ترویج معارف دینی و ترغیب مردم به انجام آنها اهتمام ویژه ای داشته باشند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha