شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 376312
۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹
آیت الله علما

حوزه/ اعتکاف موجب تربیت اسلامی شده و نقش سازندگی در زندگی انسان ها دارد و قطعا بسترهای خودسازی را در معتکفین فراهم می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه نشست مسئولان و دستگاهای فرهنگی با حضور آیت الله مصطفی علماء در دفتر نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه برگزار شد.

آیت الله مصطفی علما در این نشست با اشاره به فضیلت سنت ملکوتی اعتکاف از سوی پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: خاتم انبیاء همواره نسبت به برگزاری اعتکاف در دهه آخر ماه مبارک رمضان اهتمام ویژه داشت.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: اعتکاف موجب تربیت اسلامی شده و نقش سازندگی در زندگی انسان ها دارد و قطعا بسترهای خودسازی را در معتکفین فراهم می کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، برنامه ریزی دقیق نسبت به اجرای سنت اعتکاف را با اهمیت خواند و مطرح کرد: توجه و اهتمام ویژه به برگزاری سنت اعتکاف از حیث کمی و کیفی از ضروریات به شمار می رود.

وی با اشاره به آثار معنوی و تربیتی اعتکاف بیان داشت: اعتکاف موجب خودسازی افراد و تهذیب نفس حتی پس از پایان ایام اعتکاف می شود.

این استاد حوزه در پایان عنوان داشت: متولیان امور فرهنگی در راستای برپایی و برگزاری این فریضه الهی از هیچ تلاشی دریغ ننمایند چرا که آثار سنت اعتکاف مستقیما بر افراد جامعه ظاهر می شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha