دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام ناصر شکریان - مازندران

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، مراسم معنوی اعتکاف را فرصتی برای تمرین بندگی و پالایش روح انسان دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی استان، با تبریک فرا رسیدن ماه رجب و اعیاد پیش رو، به فضيلت‌هاي ماه مبارک رجب اشاره کرد گفت: ماه رجب ماه نزول رحمت الهي و ماه مبارکي است که به فرموده پيامبر اکرم (ص) ماه استغفار امت اسلامي است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ماه رجب ماه جمال خدا، مولود کعبه، زيبایي اعتکاف و راز و رمز بندگي خدا است، ادامه داد: رجب ماهي است که افتخار انسانيت براي رسيدن به کمال و سعادت با بعثت پيامبر اخلا ق، رحمت و مهرباني همراه است.

حجت الاسلام شکریان ماه رجب را ماه شروع وصل يار دانست و اظهار داشت: اگر مي خواهيم در مسير الي الله حرکت کنيم بايد از رجب شروع کنيم و خوش به حال کسي که در ماه رجب شروع به رسيدن به معبود مي کند و به خودسازي خويش مي پردازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در این ماه پرفضیلت اشاره کرد و گفت: اعتكاف در معناي فقهي ماندن و توقف در مسجد به قصد عبادت و دعا است كه اگر بخواهيم اين مهم تحقق يابد حداقل زمان ماندن در مسجد بايد سه روز باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، هدف اعتكاف را ايجاد طهارت و پاكي روح و جسم به تعبيري رياضت و تمرين بندگی دانست و گفت: فرد معتكف در اين سه روز با قطع از دنياي مادي با حضور در مسجد خود را بيش از پيش به خداي متعال نزديك تر احساس كرده و با توبه حلقه وصل خود با خدايش را بيشتر برقرار مي كند.

وی با بيان اين‌كه اعتكاف آثار نوراني بيشماري را به همراه دارد، اظهار داشت: به طور قطع اعتكاف جو معنوي قوي را براي افرادي كه از روي اخلاص و نيت خالص و دقت در اعمال معتكف شوند، ايجاد مي كند.

این پژوهشگر حوزوی  گفت: استقبال باشكوه اقشار مختلف و بخصوص نوجوانان و جوانان براي حضور در آيين معنوي اعتكاف نمونه ای از دوري و جدايي از امورات دنيوي و اتصال به عالم ملكوت و ارتباط به مفاهيم ارزشي ديني است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی با اشاره به فعاليت‌هاي سال گذشته در زمينه آيين معنوي اعتكاف اظهار داشت: سازمان تبليغات اسلامي پس از پيروزي انقلاب اسلامي به عنوان هماهنگ كننده خود را مكلف كرده تا عمده ترين مباحث اعتكاف، مباحث فكري و معنوي را بر عهده داشته باشد كه در واقع عالي ترين معيار بشمار مي رود.

وی، حلقه هاي اتصال معنوي بين معتكفان در كنار يكديگر، پيش بيني محفل انس با قرآن كريم و تصحيح قرآئت نماز و تجويد قرآن كريم را از جمله مهم ترین برنامه هاي آيين اعتكاف عنوان كرد.

حجت الاسلام شکریان ادامه داد: امروز و طي سالهاي اخير سنت حسنه اعتکاف نسبت به سالهاي قبل رواج بيشتري در سطح جامعه و به ويژه در بين نسل جوان داشته و اين به برکت انقلاب اسلامي بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha