جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ناصر شکریان

حوزه/ حجت الاسلام شکریان تصریح کرد: مهدويت رمز حيات و هويت تشيع است و همه ما وظيفه داريم بخشي از سرمايه خود را به نشر اين موضوع اختصاص دهيم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، امروز در جلسه ستاد مهدویت استان مازندران که در استانداری برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن ایام نیمه شعبان، بر ضرورت برگزاری مناسب و پرشور برنامه های نیمه شعبان در شهرهای استان تأکید کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این‌که بهار بشریت و خرمی روزگاران تاریخ با حضور امام زمان (عج) است، افزود: بنابراین باید جشن‌های ایام شعبانیه با شکوه خاصی برگزار شود.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین از برگزاری اعتکاف انتظار در ایام ولادت امام دوازدهم در استان، افزود: مراسم ویژه نماز استغاثه در ایام ولادت امام زمان (عج) برگزار می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود اساس اعتقاد به مهدويت را اساس اسلام و آموزه هاي ديني معرفي کرد و گفت: اين وعده همه کتاب هاي آسماني و انبياء الهي بوده و در قرآن و روايات به صراحت مسأله مهدويت مورد تأکيد قرار گرفته است و تحقق آن، وعده حتمي الهي می باشد.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که نتيجه مهدويت، اميد به آينده روشن و تلاش فردي و اجتماعي براي زمينه سازي آن حرکت بزرگ و سرنوشت ساز و پويايي و تحول است، گفت: مسأله مهدويت به مسلمانان به ویژه تشيع نيرو و انرژي مثبت به ارمغان آورده و ما را براي رسيدن به يک زندگي سالم و سعادتمند مصمم تر و مستحکم تر مي کند.

وی با بیان این که مهدويت ايستايي و توقف نيست، بلکه حرکت رو به تکامل است، ادامه داد: حیات شيعه، وابسته به مهدويت است و ادامه حياتش منوط به تلاش جهت زمينه سازي براي تحقق آن وعده الهي است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بيان اين که مهدويت رمز حيات و هويت تشيع است و همه ما وظيفه داريم بخشي از سرمايه خود را به نشر اين موضوع اختصاص دهيم، افزود: امروز جهان تشنه تشيع و مهدويت است، چرا که مهدويت تنها مکتبي است که براي آينده جهان برنامه دارد.

وی ادامه داد: فرهنگ مهدويت و انتظار، بخشي از آرمان هاي نظام اسلامي و مکتب تشيع است و همواره در طول تاريخ پژوهشگران و دانشمندان بزرگ اسلامي براي تبيين آن تلاش کرده‌اند.

حجت الاسلام شکریان، پايبندي به فرهنگ مهدويت و انتظار شاخص ترين مؤلفه مقابله با هجمه هاي دشمنان عنوان کرد و افزود: حفظ وحدت و اعتقادات ارزشي در پايبندي به فرهنگ مهدويت و انتظار مي تواند سد محکمي در مقابل توطئه هاي دشمنان و هجمه هاي فرهنگي باشد.

وي در پایان، کسب معرفت نسبت به امام زمان(عج) را از وظايف اجتماعي منتظران حضرت دانست و گفت: منتظران تنها با کسب معارف مهدوي مي توانند گرفتار کفر، نفاق و جاهليت نشوند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha