جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ناصر شکریان - مازندران

حوزه/ تفکر غربی زن را ابزار قرار داده و با نگاه مادي به زن نه تنها به او آزادي نداده بلکه با استفاده از او به عنوان يک کالا و يا استفاده ابزاري در تبليغات، کرامت انساني او را زير سؤال برده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، ظهر امروز در جمع بانوان فرهنگی استان تأکيد بر نقش حجاب در فعاليت هاي اجتماعي زنان گفت: حجاب نه تنها براي زنان محدوديتي نمي آورد بلکه باعث مي شود آنان در جامعه به راحتي و بدور از نگاه هاي هرز به فعاليت بپردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مازندران افزود: حجاب مظهر زنان آزاده مسلمان است، حجاب به زنان اجازه مي دهد در جامعه به صورت آزادانه فعاليت کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران گفت: نگاه اسلام به زن، يک نگاه کاملاً منطقي و منصفانه با در نظر گرفتن روحيات و وضعيت جسماني زن است در مقابل تفکر غربي که با شعار آزادي و برابري زن و مرد ، زن را ابزاری قرار داده و با نگاه مادي به زن نه تنها به او آزادي نداده بلکه با استفاده از او به عنوان يک کالا و يا استفاده ابزاري در تبليغات کرامت انساني او را زير سؤال برده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بيان اين‌که يکي از دلايل اساسي تحکيم بنياد خانواده در جوامع اسلامي حجاب است، اظهار داشت: علت اصلي فروپاشي بنيان خانواده در جوامع غربي نبود عفاف و عدم وجود اصالت خانودادگي در بين اين جوامع است.

وی با بیان این که ائمه اطهار(ع) همواره بر لزوم رعايت حجاب اسلامي در بين زنان تأکيد کرده اند و اين امر نشان از اهميت بالاي حجاب در جامعه اسلامي دارد، گفت: ما بايد بتوانيم با الگو سازي مناسب براي دختران امروز و تهيه علمي و عملي مدهاي سازگار با حجاب اسلامي و ترويج اين تفکر، حجاب را بيش از پيش در بين دختران و زنان نهادينه کنيم.

حجت الاسلام شکریان اظهار داشت: مقوله حجاب و عفاف همواره مورد توجه اديان مختلف بشر بوده و هر جامعه‌اي به تناسب فرهنگ خود به آن توجه كرده است.

وي ادامه داد: بي‌عفتي در همه جوامع مذموم است و حجاب قانوني براي همه كشورها محسوب مي‌شود كه مردم ملزم به رعايت حد قانوني مورد پذيرش جوامع هستند.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به اين‌كه بي‌حجابي زنان موجب بروز آسيب‌هاي اجتماعي در جوامع مي‌شود، گفت: رعايت نكردن حجاب از سوي مردان نيز موجب بروز آسيب‌هاي اجتماعي در جامعه شده و به جامعه آسيب مي‌رساند.

وي بر لزوم رعايت حجاب و عفاف در جامعه از سوي زنان و مردان تاكيد كرد و بیان داشت: افرادي كه حدود قوانين را در جامعه رعايت نكنند خود دچار مشكل شده و افراد ديگر را نيز دچار مشكل مي‌كنند.

این محقق حوزوی با اشاره به این که حجاب علاوه بر آثار شخصي و شخصيتي، داراي آثار اجتماعي نيز است، خاطرنشان کرد: جامعه‌اي که در آن بانوان با حفظ حدود و حقوق ديگران ظاهر مي‌شوند به حتم جامعه اي سالم و به دور از معضلات اجتماعي است و در چنين جامعه اي زمينه و بستر براي حضور زنان در فعاليت هاي مثبت و سازنده و سازگار با فرهنگ متعالي اسلام بيشتر است.

وی با اشاره به این که عفاف و حجاب يكي از ضروريات ديني است كه تعميق و گسترش آن براي هر فرد مسلمان به عنوان يك وظيفه ديني و اجتماعي تلقي مي‌شود، یادآور شد: از جمله آسيب‌هايي كه از طريق بي‌توجهي به پوشش اسلامي ايجاد مي‌شود، خدشه‌دار شدن مرواريد اين صدف يعني عفاف بين بانوان جامعه است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha