شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی

حوزه/رئیس بنیاد بین المللی اسراء به شرایط خاص جامعه اسلامی اشاره کرد و با بیان این که امروز باید جایگاه مرجعیت دینی بیشتر تقویت شود، گفت: مرجعیت عظیم شیعی در طول تاریخ همواره مدافع حقیقی حریم دین و ارزش های اسلامی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی، رئیس  بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء ، در مراسم گشایش دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی در شهرستان آمل از مرجعیت شیعی به عنوان حافظان دین یاد کرد و گفت: مراجع عظام تقلید امروز امانت دار سنگین ترین امانت الهی یعنی اسلام هستند و باید تا ظهور حضرت ولیعصر(عج) از این امانت الهی حفاظت و پاسداری کنند.

وی از دین به عنوان برترین حقیقت خداوند متعال برای بشریت یاد کرد و با بیان این که همه پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) نیز تابع دین بوده اند، افزود: ائمه اطهار(ع) در طول تاریخ در حراست و دفاع از دین خدا به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین جوادی آملی با بیان این که انبیاء الهی برای استمرار خط هدایت و دیانت برگزیده شدند، تصریح کرد: پیامبران الهی آمدند تا بشر از گمراهی نجات یابد و در سایه دین و ارزش های الهی هدایت شود و کمال و سعادت دست یابد.

رئیس  بنیاد بین المللی اسراء در ادامه سخنان خود به جایگاه عالمان دینی در جامعه اسلامی اشاره کرد و با بیان این که خداوند متعال عالمان به دین به گونه ای خلق کرد تا از هر شائبه ای مصون بمانند، گفت: مرجعیت عظیم شیعی در طول تاریخ همواره مدافع حقیقی حریم دین و ارزش های اسلامی بوده است.

وی با اشاره به این که عده ای در طول تاریخ همواره در جهت تضعیف دین و کجی در آن تلاش کردند، افزود: اما علما و فقهای دینی آگاهانه از دین در برابر این گونه افراد دفاع کردند.

این محقق حوزوی با بیان این که فقهای دینی ما طلایه داران احکام و فقه اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: علمای دینی ما در تاریخ به مفهوم واقعی از دین صیانت کردند و اجازه ندادند دشمنان خدشه ای به دین وارد کنند.

رئیس بنیاد بین المللی اسراء، مکتب تشیع را مکتبی جهان شمول معرفی کرد و با بیان این که این مکتب همواره بهترین ها در مسائل دینی و معرفتی معرفی کرده است، ادامه داد: امروز مرجعیت شیعی از یک جایگاه رفیع و ارزشمند در دنیای اسلام برخوردار است.

این استاد حوزه به جایگاه مرجعیت شیعی در تحکیم پایه های حکومت اسلامی اشاره کرد و با بیان این که باید نقش این جایگاه ارزشمند را بهتر درک کنیم، گفت: مراجع عظام تقلید به حتم نقش بسیار مهمی در تقویت نظام ولایی بر عهده دارد.

وی با بیان این که امروز دنیا بیش از هر زمان دیگری نیازمند آشنایی با مکتب تشیع است، افزود: باید تلاش کنیم تا این جایگاه و ظرفیت ارزشمند بیشتر به دنیا معرفی شود.

حجت الاسلام والمسلمین جوادی آملی با بیان این که امروز جایگاه تشیع و ظرفیت های والای آن باید به جهان شناسانده شود، گفت: مکتب عظیم قرآن و عترت باید بیشتر برای دیگر جوامع تبیین و معرفی شود.

رئیس بنیاد بین المللی اسراء به نقش مراجع عظام تقلید در تقویت دین و شریعت اسلامی اشاره کرد و گفت: مرجعیت شیعی در طول تاریخ با همه توان خود در برابر دشمنان ایستاد و از دین و مبانی اصیل اسلامی حراست و پشتیبانی کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط خاص جامعه اسلامی اشاره کرد و با بیان این که امروز باید جایگاه مرجعیت دینی بیشتر تقویت شود، گفت: استحکام و تقویت نظام اسلامی نیز به برکت حضور مرجعیت شیعی است.

حجت الاسلام جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود از کتاب تسنیم حضرت آیت الله جوادی آملی به عنوان عصاره معرفت قرآنی یاد کرد و گفت: دایره المعارف قرآنی ایشان نیز در هشتاد جلد طراحی شد و چهل جلد آن در حال حاضر آماده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha