جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی مازندران

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، تبلیغ چهره به چهره را موجب تقویت اثرگذاری دینی در جامعه دانست.

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، تبليغ چهره به چهره را بهترين روش براي ترويج انديشه هاي اسلامي در سطح جامعه دانست و گفت:هيچ روشي همانند اين نوع تبليغ کارساز و تاثيرگذار نيست.

وی با بیان این که تنها بيان مسائل به صورت تئوري در امر تبليغ دين تأثيرگذاري چنداني ندارد، افزود: باید از ظرفیت و پتانسیل بالای تبلیغ چهره به چهره در تبیین و تبلیغ مبانی دینی در جامعه بهره گیریم.

استاد حوزه علمیه مازندران، روحانيان را رهبران ديني جامعه برشمرد و افزود: روحانيت به عنوان عالمان ديني، وظيفه سنگيني را درگسترش فرهنگ ديني در جامعه بر عهده دارند.

حجت الاسلام صادقی تبليغ مناسب احکام ديني توسط مبلغان را نيازمند نوآوري در نحوه تبليغ دانست و گفت: با توجه به نياز جامعه، تبليغ احکام ديني نيز نيازمند يک تغيير و بازنگري است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به تلاش دشمن براي تبليغ فرهنگ غلط خود در کشورهاي اسلامي به ويژه جمهوري اسلامي ايران، گفت: گسترش دامنه تبليغات ديني در جامعه، در نابودي ناتوي فرهنگي تأثير فراواني دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران، شناخت شيوه‌هاي تبليغ و به کارگيري ابزارهاي مفيد و لازم براي مبلغ را امري اجتناب ناپذير دانست و خاطرنشان کرد:در شرايط فعلي که شاهد گسترش لحظه اي تکنولوژي در جهان هستيم، اکتفا کردن به تبليغ سنتي پاسخگوي نيازها نخواهد بود.

حجت الاسلام صادقی خاطرنشان کرد:‌ تبليغ موفق و مؤثر نياز به برنامه‌هاي کارشناسي شده دارد و اگر بتوانيم اين شيوه ها را از گفتار و رفتار اهل بيت(ع) و اولياي الهي بياموزيم به مراتب مؤثرتر و شايسته تر خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha