پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی معاون تبلیغ حوزه علمیه استان مازندران

حوزه/ هنگامي كه فضاي خانواده در ماه رمضان همراه با دعا و نيايش باشد، فرزندان نیز به صورت ناخودآگاه احساس مي‌كنند كه روزه تنها بعد جسماني نبوده و بعد روحاني نيز دارد كه همين امر در تربيت آنان نقش بسزايي دارد.

 حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ «حوزه» علمیه مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، با تبریک فرا رسیدن حلول ماه مبارک رمضان، گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسب  ارتقاء فرهنگ و اخلاق ديني جامعه و خودسازی است و در اين ماه خداوند متعال بيشترين توجه را به بندگانش معطوف مي دارد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران افزود: اگر عمل انسان در ماه مبارک رمضان مورد پذيرش خداوند قرار بگيرد، بعد از اين ماه هم آن حالت معنوي در انسان تجلي پيدا مي کند و همان خلوص نيت را حفظ مي کند.

وي، عمق بخشيدن به ايمان را از برکات عبادت در ماه مبارک رمضان بيان و تصريح کرد: در ماه ضیافت الهی همه افعال و رفتار انسان عبادت محسوب مي شود و اين به واسطه آن است که در همه حال انسان خود را در محضر خداوند مي بيند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که رحمت الهي در ماه رمضان برگرفته از ايمان، تقوا، نيكي، شكيبايي، و عفو و گذشت بندگان خداوند نسبت به يكديگر است، افزود: مغفرت الهي نيز در گرو رعايت حق الناس است، زيرا اين مسئله بسيار حساس مي باشد و خداوند بدون رضايت مردم ازگناه افراد نمي گذرد.

وی با بيان اين‌كه ماه مبارك رمضان كمك مي كند كه شخص به آرزوهايش برسد، تصريح كرد: ماه رمضان منحصر به خودداري از خوردن و آشاميدن نيست، بلكه ماه خودسازي است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، ماه رمضان را ماه معنويات عنوان كرد و يادآورشد: اين ماه را بايد قدر دانست و از فيوضات و معنويات آن بهره گرفت.

حجت الاسلام صادقی تصريح كرد: مراقبت از روح و طلب استغفار از خداوند در اين ماه ارزش بسياري دارد چرا كه موجب مي‌شود انسان رنگ خدايي به خود گرفته و بتواند بر نفس خود غلبه كند.

وی، فضيلت ماه رمضان را به خاطر نزول قرآن كريم ذكر و اعلام كرد: خداوند متعال آيات نوراني و انسان‌ساز خود را به خاطر ظرفيت عظيم ماه رمضان، در اين ماه بر وجود مبارك رسول خدا (ص) نازل كرد تا هدايت‌گر انسان‌ها باشد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به نقش تربیتی روزه اشاره كرد و گفت: پدر و مادر می توانند در ماه رمضان، جوان را به سمت تقوای الهی سوق دهند.

وي به اهميت دعا در ماه رمضان نیز اشاره كرد و گفت: هنگامي كه فضاي خانواده در ماه رمضان همراه با دعا و نيايش باشد، فرزندان نیز به صورت ناخودآگاه احساس مي‌كنند كه روزه تنها بعد جسماني نبوده و بعد روحاني نيز  دارد كه همين امر در تربيت آنان نقش بسزايي دارد.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha