پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اسقف وینچزو پالیا

حوزه/ اسقف پالیا گفت: معتقد هستیم که تفاوت جدی بین تفکرات ما و مسلمانان در زمینه اهمیت خانواده وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، اسقف وینچزو پالیا امروز در نشست مشترک دانشگاه ادیان و شورای پاپی امور خانواده واتیکان در دانشگاه ادیان با ابراز خرسندی از حضور در قم گفت: این دیدارها کمک می کند که لایه های عمیق معرفتی در بین دو دین اسلام و مسیحیت شناخته شود.

وی افزود: درست است که تفاوت هایی بین ادیان وجود دارد ولی نباید اجازه داد که این تفاوت ما را از هم دور کند در حالی که این اختلاف باید باعث شناخت بیشتر ما از اسرار الهی باشد تا اینکه بخواهیم خود را درگیر اختلافات کنیم.

رئیس شورای پاپی امور خانواده واتیکان بیان کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که در این زمینه مورد تاکید است، تاکید بر دین پژوهشی از مبدا ایمان است که می تواند ما را به تعالی برساند.

وی گفت: قطعا یک مومن حقیقی می تواند، بهتر از دیگران ایمان طرف مقابل را درک کند؛ اگر این روند به خوبی ادامه یابد، به سرمنزل مقصود می رسیم و تازه متوجه می شویم که دلیل این تفاوت ها در نظام خلقت چه بوده است.

رئیس شورای پاپی امور خانواده واتیکان تصریح کرد: مومنان عالم دارای یک میراث دینی هستند و به همین دلیل می توانند این مساله را به خوبی درک کنند؛ به همین شکل می دانیم که مومنان حقیقی ارزش و اهمیت خانواده را به خوبی درک می کنند.

وی گفت: تمام ادیان به شکل عاشقانه و محبت آمیز حافظ ارکان خانواده هستند و به همین دلیل اگر دانشمندان جوامع دینی بتوانند در زمینه مطالعات نظری و عملی با هم ورود کنند می توانند به نقاط روشنی برای تغییر وضع فعلی خانواده در جهان دست یابند.

اسقف وینچزوپالیا با ذکر این مطلب که معتقد هستیم که تفاوت جدی بین تفکرات ما و مسلمانان در زمینه اهمیت خانواده وجود ندارد، اظهارکرد: خوشبختانه روز گذشته بیانیه مشترکی، بین ما و خانم ملاوردی منتشر شد که می تواند زمینه همکاری عمیقی در این زمینه باشد.

وی گفت: همچنین بحث مشابهی در این زمینه با وزیر کار و امور اجتماعی مطرح شد و همین مسایل طرح شد که امیدواریم به نتایج روشنی برسیم.

پالیا با بیان این مطلب که انتقال دین و ایمان از طریق خانواده است اظهاکرد: قطعا اگر خانواده آسیب ببیند و از بین برود این خطر وجود دارد که وسیله انتقال ایمان و دین از بین برود.

رئیس شورای پاپی امور خانواده واتیکان تز پژوهش های گسترده واتیکان در این زمینه خبرداد و گفت: آنچه در این زمینه مورد توجه است، رسالت زن و مرد در انتقال عقاید ایمانی می باشد؛ در این زمینه باید بحث تربیتی انجام داد و نسل های آینده را به ایمان ترغیب کنیم.

اسقف پالیا تصریح کرد: مباحث اعتقادی مهم است ولی اگر به دل جوانان ننشیند چندان تاثیری نخواهد داشت؛ کلیسای کاتولیک در دوسال و نیم  گذشته این دغدغه یعنی مساله اصلی خانواده را بررسی می کند و حدود دو ماه است که رساله ای پیرامون مواعظ خانواده منتشر شده و تصور می کنم که این رساله درشناخت نظر کلیسا در این زمینه برای پژوهشگران مسلمان واجب است.

وی گفت: در این رساله نگاهی خاص به مساله خانواده کاتولیک در جهان انجام شده است؛ در این رساله دو نکته اساسی مورد توجه واقع شده که نخستین آن، عشق و محبت زناشویی و دوم توسعه نسل ها است.

رئیس شورای پاپی امور خانواده خاطرنشان کرد: در همین رساله توجه ویژه ای به ازدواج جوانان شده است و فصل بسیار مهمی به این مساله اختصاص داده شده؛ بخش و فصل دیگر این رساله مرتبط با تربیت جوانان است

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha