جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام احمد عابدی - مدیر حوزه فارس

حوزه/ یکی از چیزهایی که قرآن مجید راجع به سبک و روش تبلیغ روی آن تکیه کرده است، کلمه "البلاغ المبین" است، یعنی ابلاغ و تبلیغ واضح. مقصود از این واژه روشن و آشکار این است که مبلغ با سادگی و بی پیرایگی پیام را انتقال دهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی، امروز در همایش مبلغان طرح هجرت شهرستان شیراز، با اشاره به اهمیت تبلیغ، گفت: یکی از دغدغه های اصلی  حوزه های علمیه، امرتبلیغ دین است که باید در این راه فعالیت های مفیدی انجام شود .

مدیر حوزه علمیه استان فارس ادامه داد: یکی از چیزهایی که قرآن مجید راجع به سبک و روش تبلیغ روی آن تکیه کرده است، کلمه "البلاغ المبین" است، یعنی ابلاغ و تبلیغ واضح. مقصود از این واژه روشن و آشکار این است که مبلغ با سادگی و بی پیرایگی پیام را انتقال دهد، به گونه ای که شنوندگان، پیام دین را در کمال سهولت و سادگی دریافت نمایند.

وی به مسأله مهم مطالعه و پژوهش در کاربردی سازی تبلیغ اشاره کرد و افزود:  مبلغان دینی مطالعه و پژوهش و کنکاو در علم را فراموش نکنند و به این مساله اهتمام ویژه ای داشته باشند تا در امر مهم تبلیغ موفق عمل کنند .

حجت الاسلام والممسلمین عابدی مسئله دیگر در کابردی سازی تبلیغ، مسئله اخلاق و خلوص است، ابراز داشت: مبلغان دینی باید در این امر مهم که ادامه راه انبیاء الهی است، اخلاص داشته باشند .

ضرورت تجهیز مبلغین به علم روز

در ادامه این همایش، حجت الاسلام مهدی آدینه، معاون تبلیغ مدارس علمیه شیراز گفت: مبلغان باید خود را به علم روز مسلح کنند تا بتوانند در پاسخگویی به شبهات موفق باشند.

وی ادامه داد: مبلغین بحث ولایت و ولایت مداری را جزء مباحث اصلی و در محافل این ماه برکت قرار دهند و در مورد وجود ماهواره در منازل و تاکید بر حذف آن از خانه ها، به روشنگری بپردازند.

حجت الاسلام آدینه به برخی از آسیب های ماهواره ها اشاره و بیان کرد: دشمنان در این شبکه ها  بنیان خانواده و جوانان و حتی کودکان را نشانه گرفته اند و با اشاعه فساد و فحشا و ترویج مد و مدگرایی جامعه را به سمت انحراف سوق می دهند.

معاون تبلیغ مدارس علمیه شیراز در پایان با تاکید بر الگو گیری از سیره تبلیغی اهل بیت(ع)، گفت: توجه ویژه به تلاوت قرآن کریم و تفسیر آیات الهی و بیان احکام به زبان شیوا و امروزی در مساجد باید سر لوحه فعالیت های مبلغین قرار گیرد.

انتهای پیام/ آ

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha