پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین اسلامی در نشست مشترک دانشگاه ادیان با رئیس شورای پاپی

حوزه/ استاد دانشگاه ادیان گفت: یکی از نکات قوت کلیسا، تشکیل شورای پنجگانه پاپی است که یکی از آنها به بحث خانواده می پردازد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین اسلامی ظهر امروز در نشست مشترک دانشگاه ادیان با رئیس شورای پاپی در امور خانواده واتیکان گفت: یکی از نکات قوت کلیسا، تشکیل شورای پنجگانه پاپی است که یکی از آنها به بحث خانواده می پردازد.

وی افزود: پاپ ژان پل دوم در زمینه مشکلات خانواده در جهان معاصر مباحث بسیار جالبی مطرح کرد که به نحو پیش بینانه ای، جایگاه این خانواده را در آینده  ترسیم کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی بیان کرد: یکی از خطرات جدی که نهادخانواده را تهدید می کند این است که ابعاد اخلاقی آن به ابعاد کم ارزش تر تقلیل پیدا کرده است.

استاد دانشگاه ادیان گفت: خوشبختانه توجه کلیسا به مساله اخلاقی در ازدواج بسیار جالب توجه است که از این نظر اشتراک موضوعی خاصی با اسلام دارد و اسلام نیز به بررسی مباحث اخلاقی در خانواده توجه جدی و دقیقی دارد.

وی اظهارکرد: این مساله می تواند زمینه مشترکی بین تحقیقات علمی بین دانشگاه ادیان و دانشمندان مسلمان و جریان علمی کاتولیکی باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha