جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مسجد جامعی

حوزه/ مشاور عالی دانشگاه ادیان بر لزوم توجه به افزایش مطالعات بیشتر در خصوص چیستی مشکل اصلی خانواده امروز در جهان، بین اسلام و مسیحیت تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مسجد جامعی امروز در نشست مشترک اعضای هیئت علمی دانشگاه ادیان و رئیس شورای پاپی خانواده واتیکان گفت: در واتیکان شخصیتی چون وینچزوپالیا که شرایط جهانی را درک کند کمتر کسی وجود دارد، زیرا ایشان یک جامعه شناس بسیار قوی است.

وی افزود: تجربه ای در زمینه اخلاق جنسی در کنفرانس قاهره با واتیکان داشتیم که در سال 1995 برگزار شد؛ ولی شرایط امروز بسیار متفاوت شده؛ یعنی امروزه هم امکان همکاری و هم مشکلات زیادی نیز در این بین وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: مساله خانواده امروزه به یک مساله جهانی مبدل شده و مرتبط با تحولاتی است که در ده سال اخیر روی داده؛ البته در هر بخشی از جهان به دلایل خاص خود مسایلی رخ داده است و واقعا خطر بسیار بزرگی است.

مشاورعالی دانشگاه ادیان بیان کرد: نکته دوم این است که پاپ روی مساله خانواده حساسیت بسیاری دارد؛ در ابتدا باید به شناخت مساله و مشکل پرداخت و آن را حل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مسجد جامعی اظهارکرد: پیشنهاد این است که بیشتر به دنبال شناخت مساله باشیم و باید همکاری واقعی و نه تشریفاتی در خصوص شناخت مساله اصلی خانواده بین دانشگاه ادیان و واتیکان انجام شود.

وی افزود: باید مساله خانواده در واتیکان در قلمروی آمریکای لاتین، آفریقا و آسیا و اروپا مشخص شود؛ یعنی باید مشکل خانواده در این زمینه مطرح و به آن پاسخ داده شود؛ در این زمینه اطلاعات بسیاری وجود دارد که این اطلاعات به بهبود این روابط کمک می کند.

حجت الاسلام والمسلمین جامعی خاطرنشان کرد: باور بر این است که موقعیت خانواده هیچگاه به سی سال پیش بر نمی گردد، ولی باید مشکلات را کمتر کرد، ولی در ابتدا باید این مشکل شناسایی شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha