شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام احمد عابدی - مدیر حوزه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس، رسالت حوزه و روحانیت را ادامه رسالت انبیاء خواند و گفت: حوزه و روحانیت به تربیت دینی دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه توجه ویژه ای دارند.

حجت الاسلام و المسلمین احمد عابدی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،  در فارس با اشاره به این که حوزه علمیه تبیین کننده و حافظ دین و اخلاق و تقویت کننده روحیه دینی مردم به ویژه نسل جوان است، گفت: رسالت حوزه و حوزویان همان رسالت انبیاء است.

مدیر حوزه علمیه استان فارس نقش اساسی روحانیت در تربیت دینی و اخلاقی نسل جوان را غیرقابل کتمان دانست و افزود: امروز به فضل خداوند و به برکت پیشرفت هایی که در عرصه پژوهش و تبلیغ به وجود آمده، فضای تربیتی بسیار موثری ایجاد شده است، لذا باید محتوای دین با زبان روز بیان می شود.

وی به اجرای طرح های تبلیغی مانند "بینات" اشاره کرد و ادامه داد: روحانیت بر اساس رسالت ذاتی خود، با تبیین معارف و آموزه های دینی در جامعه، در راستای هدایت جامعه به سوی ارزش ها و بصیرت افزایی تلاش می کند.

وی با اشاره به توجه ویژه حوزه و روحانیت به تربیت دینی دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه و همکاری با آموزش و پرورش در این زمینه، تصریح کرد: کمیته های همکاری های حوزه و آموزش و پرورش زمینه همکاری و تعامل مشترک را بسیار مستعد کرده و در این عرصه گام های ارزشمندی برداشته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی، دانش افزایی معلمین در مسائل دینی کاربردی را در تربیت دینی دانش آموزان بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: اجرای طرح مدارس امین، باعث رشد معنوی و تهذیبی فرزندان ما در مدارس شده و در صورت توسعه، اثرات آن بیش از پیش نمایان تر خواهد شد.

وی به استقبال مردم از ثبت نام فرزندان خود در مدارس امین اشاره کرد و افزود: فعالیت های مدارس امین در پیشبرد اخلاقی و علمی دانش آموزان و نسل جوان بسیار تاثیر گذار است.

مدیر حوزه علمیه فارس، با تاکید بر این که روحانیت برای پیشرفت اخلاقی همه جوانان و بخصوص دانش آموزان تلاش کند، گفت: تربیت معنوی و اخلاقی، به رشد عملی سرعت می بخشد، لذا باید به این مقوله مهم توجه ویژه ای شود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha