یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حضرت زهرا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه فارس با تاکید بر اینکه مبنای جامعه مهدوی آموزه های فاطمی است، گفت: امروز برای ایجاد شرایط ظهور، باید سبک زندگی فاطمی(س) در جامعه نهادنیه گردد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد عابدی، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در فارس، ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: امروز کسی می تواند مسیر ائمه اطهار (ع) را ادامه دهد که در مرحله اول خودش شناخت کامل به این امر داشته باشد.

وی با بیان این که سبک زندگی فاطمی به عنوان بهترین آموزه و برنامه استفاده از دنیا برای آخرت می تواند توسط حوزه های علمیه و مردان و زنان حوزوی ما مورد ترویج قرار بگیرد، افزود: امروز باید معنای سبک زندگی فاطمی(س) را درست تبیین کرد، سبک زندگی فقط قالب زندگی نیست؛ بلکه قالب، روح و جسم، ظاهر و باطن زندگی است. به حقیقت رساندن سبك زندگي فاطمی با تدبر و تحقق در ابعاد زندگي حضرت زهرا(س) امكان پذير است.

این استاد حوزه شیراز  اضافه کرد: در لسان اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) نیز وجود دارد که با رفتار، کردار و اعمال خود مروج و زینت بخش ارزش های اساسی در مبانی دین و ما اهل بیت باشید؛ لذا روحانیت اولا باید تقبل این معنا را داشته باشد و حتی در نوع برخورد و رفتار عملی که با مردم و قشر عمومی اجتماع دارد این بهترین شیوه برای انتقال ارزش های حضرت زهرا(س) می باشد.

مدیر حوزه علمیه فارس گفت: خود ائمه اطهار ما مخصوصا حضرت صاحب الزمان(عج)، همه ی نهفته ها و ارزش ها و ذخیره های وجودی خودشان را از حضرت زهرا(س) می دانند و میان سبک زندگی فاطمی و مهدوی هیچ گونه فاصله ای وجود ندارد و باید توجه داشت که آن حرکتی که بی بی عالم در عصر خودشان آفریدند، منبع و مبنایی است برای حرکت های عصر ما که یک حرکت مهدوی می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدی، خاطر نشان کرد: جوانان و به خصوص بانوان ودختران ما باید به سبک زندگی فاطمی(س) مراجعه کنند و الگو گیری کنند؛ يكي از ارزش های گم شده و یا کمرنگ شده بين نسل امروز و والدين همين ارتباط عاطفي بين دختران و پدران است كه در اين ايام فاطمیه(س) مي‌توانيم در اين زمينه با مستندات تاریخی و روایتی، آموزه‌هاي خوبي براي والدين به ويژه پدران صاحب دختران جوان داشته باشيم.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha