یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
حسین گنجی

حوزه/ جامعه باید جامعه مهدوی باشد تا ظهور محقق شود، ولی با این وضع حجاب و برنامه ها و و فیلم ها و این روابط، نمی توان به جایی رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه» حجت الاسلام والمسلمین گنجی امروز در مراسم عزاداری بیت آیت الله العظمی بروجردی گفت: پیامبر اکرم(ص)  طبیب دوار  بودند یعنی کسی که برای پیدا کردن بیمار بیش از حد تلاش می کند و خود به بیماران می رساند.

وی افزود: طبابت پیامبر(ص) با طبابت دیگران تفاوت های بسیاری دارد؛ از جمله اینکه طبابت پیامبر به شکلی بود که درمان قطعی حاصل می شد و بیماران بدون هیچ عوارضی بهترین راه زندگی را پیدا می کنند.

این استاد حوزه بیان کرد: پیامبر یک موعظه گر و یک سخنران نبودند، بلکه در کوی و برزن و صحرا و دشت می گشتند و خانه به خانه بیماران را پیدا و معالجه می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین گنجی گفت: پیامبر همیشه بهترین الگو و اسوه تبلیغ بوده و هستند زیرا وقتی که قرار است به بیماری که بیش از حد خوف دارد، دارویی بدهند، به او آیات امید بخش قرآن را می گفتند و وقتی که فردی رجای بیش از حد داشت او را انذار می کردند.

وی اظهارکرد: پیامبر اکرم(ص) حرص و ولع بسیاری برای هدایت مردم داشتند و این حرص و ولع به حدی بود که خود را بسیار رنج دادند و بیشترین رنج را در میان پیامبران الهی متحمل شدند.

این  خطیب حوزه گفت: حضرت زهرا(س) هم این ولع را دارند که شیعیان را هدایت کنند و باعث شوند که محبان اهل بیت(ع) عاقبت بخیر شوند؛ ایشان برای ماندگاری امامت و بقای سنت هدایت امام، پشت درب خانه رفتند و این چنین از کسانی که پس از پیامبر سنت ایشان را تغییر دادند سیلی خوردند که این سیلی بزرگترین ننگ تاریخ است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) به ما درس ولایت مداری دادند که تا آخرین لحظه و تا آخرین نفس با اینکه پهلو و بازوی حضرت شکسته بود در بدترین حال برای دفاع از امام از هیچ کاری دریغ نکردند و آخر سر نیز با تهدید نفرین آنها را هشدار دادند.

سخنران مراسم گفت: در حدیثی نقل شده است که امام زمان(عج) فرموند که اگر ما به دنبال اصلاح شما نبودیم با این همه آزاری که از شما دیدیم شما را رها می کردیم .

وی خاطرنشان کرد: جامعه باید جامعه مهدوی باشد تا ظهور محقق شود، ولی با این وضع حجاب و برنامه ها و و فیلم ها و این روابط مگر می توان به جایی رسید؟ در سیمای ما برنامه ای به نام خندوانه پخش شد که متاسفانه کسی نبود به آنها بگوید و آنها را امر به معروف و نهی از منکر کند که چرا باید یک زن را مجبور کنند که لبخند بزند و این لبخند او توسط مردم رای گیری شود؟ چرا باید محرم و نامحرمی این همه در کشور ما عادی شود که یک زن که باید حرمت او را حفظ کرد این چنین در مقابل میلیون ها نفر برای رای آوردن با صورت و لبخند خود نظرها را جلب کند که به او رای بیشتر بدهند؟

این خطیب حوزوی گفت:متاسفانه حرف و سخن اهل بیت(ع) را گوش نمی کنیم؛ یک روزی مثل عاشورا و اربعین لبخند رضایت حضرت زهرا(س) و امام زمان(عج) را به بار می آوریم، ولی با اعمالمان کاری می کنیم که این حضرات از ما آزرده خاطر شوند.

حجت الاسلام والمسلمین گنجی بیان کرد: اگر نظر لطف امام زمان(عج) نبود این اربعین نیز به این شکل در نمی آمد و این سیل جمعیت به سوی این حرم روانه نمی شدند؛ قطعا امام زمان(عج) است که با این همه سستی ها که دیده می شود هنوز امورات ما را پیش می برند.

وی گفت: شفاعت در روز قیامت با رحمت للعالمین است ولی حضرت پیامبر(ص) نیز این شفاعت را از حضرت زهرا(س) آغاز می کنند که حضرت زهرا(ع) نیز دو دست بریده حضرت عباس(ع) را به عنوان شفیع شیعیان و محبان به درگاه کبریایی می برد.

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha