یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام یوسفی مقدم

حوزه/امام زمان(عج) فیض اکمل خداوند و خاتم‌الاوصیا(عج) است و این فیض الهی هیچ وقت از جانب خداوند دریغ نمی‌شود، ولی ما هستیم که زمینه را فراهم نکرده و شرایط لازم را در خودمان برای ظهور حضرت فراهم نمی‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه یکی از عقاید مهم اسلام اعتقاد به مهدویت است گفت: باور به مهدی(ع) اختصاص به شیعیان ندارد بلکه همه امت اسلامی اعتقاد و باور به قیام مهدی(ع) دارند.

وی بیان کرد: شیعیان به طور خاص اعتقاد دارند که امام عصر(عج) در دنیا حاضر است و اگر مهدی(عج) که حجت خداوند بر روی زمین است نباشد زمین اهل خودش را در خود فرو خواهد برد.

مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه یکی از موضوعات بسیار مهم در زمان غیبت این است که بدانیم چه وظایفی در عصر غیبت برعهده داریم گفت: ما نیاز داریم ببینیم که صفات مهدی(عج) چیست؛ صفات بسیار زیادی برای مهدی(عج) بیان شده است و جامعه منتظر و کسانی که منتظر امام زمان(عج) هستند باید سعی کنند خودشان را متصف به صفاتی کنند که حضرت متصف به آن صفات هست.

وی تصریح کرد: اسامی زیادی برای حضرت بیان شده است و این اسامی ما را به این نتیجه می‌رساند که امام می‌خواهند به این ویژگی‌ها جامه عمل بپوشانند.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم ادامه داد: جامعه منتظر جامعه‌ای است که این صفات را دارد حضرت می‌خواهند این صفات را تقویت کنند.

وی با اشاره به اینکه بهترین کاری که جامعه منتظر می‌تواند انجام دهد این است که ویژگی‌های ایمان، تقوی، احسان، مهر، محبت و مراقبت از دشمنان را در خود تقویت کند گفت: این صفات ویژگی‌هایی هستند که جامعه منتظر باید داشته باشد تا زمینه را برای آمدن حضرت فراهم کند.

مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی عنوان کرد: امام زمان(عج) فیض اکمل خداوند و خاتم‌الاوصیا است و این فیض الهی هیچ‌وقت از جانب خداوند دریغ نمی‌شود، ولی ما هستیم که زمینه را فراهم نکرده و شرایط لازم را در خودمان برای ظهور حضرت فراهم نمی‌کنیم و اگر جامعه ما جامعه طالبی باشد که هست، باید این شرایط را به وجود آورد تا زمینه برای ظهور حضرت فراهم شود.

وی ابراز داشت: رسانه‌های جمعی وظیفه دارند تا در ترویج فضای توحیدی، فضای علوی و به تعبیری فضای مهدوی کار کنند و سعی کنند این ویژگی‌ها شرایط جامعه مهدوی را تبیین کنند و جامعه ما مهدی شود تا شاهد ظهور حضرت باشیم.

انتهای پیام/313/30

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha