جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نیمه شعبان

حوزه/ استاد جامعة الزهرا(س) گفت: حضرت مهدی موعود(عج) یک ظهوری در قلب و وجود تک تک افراد دارند که باید خودمان را در محضر حضرت ببینیم و در هر صبح و شب به حضرت سلام بدهیم و در رفتار و کردار خودمان، حضرت را ناظر اعمالمان ببینیم تا از این طریق در بعد فردی به وظایفمان در زمینه سازی ظهور کمک کنیم.

افتخار یوسفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در نیمه شعبان اظهار داشت: باید از حضرت عصر(ع) بخواهیم که در قلب ما ظهور کنند و ما بتوانیم قلبمان را از زشتی ها، پلیدی ها، گناهان، کینه ها و رذایل اخلاقی دور کنیم و با ظهور در قلب تک تک مردم جهان زمینه برای ظهور ایشان و ایجاد حکومت مهدوی فراهم خواهد شد.
وی افزود: وظیفه ما تنها به شادی در جشن میلاد حضرت مهدی(عج) نیست و این امر کافی نیست در حالی که باید حضرت را خودمان در مرحله اول بشناسیم و بعد آن را به دیگران بشناسانیم و با ترک گناهان حضرت را در وجود خودمان و ناظر بر اعمالمان حس کنیم.
این استاد حوزوی، ادامه داد: زمینه سازی ظهور حضرت با اصلاح درون هر کدام از افراد جهان صورت می گیرد و این امر باید به مرور و با از بین بردن گناه از درون انجام می شود. این مراقبت و رفتار درست باعث می شود تا معرفت و محبت ما نسبت به حضرت افزایش پیدا کند و با تجلی حضرت حجت در وجودمان قطعا زمینه سازی برای ظهور حضرت در عالم می شود.
وی با تاکید بر اینکه امام زمان(عج) پدر مهربان همه مردم جهان است گفت: غم و درد تک تک شیعیان برای ایشان رنج آور است و سالهاست که غصه این رفتارهای ناپسند ما را می خورد و برای ما دعا می کند در همان لحظه هایی که ما در گناه غوطه ور هستیم.
یوسفی گفت: امام سجاد(ع) در توصیف کسانی که در عصر غیبت هستند می فرماید کسانی که قائل به امامت و منتظر ظهور حضرت هستند این افراد افضل از هر زمانی هستند و خداوند به آنها عقل و فهمی اعطا می کند تا نسبت به شناخت امام عصر(ع) معرفت حاصل می کنند.
وی به وظایف شیعیان در عصر غیبت اشاره کرد و گفت: برای فرج حضرت زیاد دعا کرد تا زمینه سازی برای ظهور شود چرا که در زمان پیامبر به نام مسلمان و شیعیان بودند ولی در لشگر ایشان حضور فعال نداشتند اکنون نیز در عصر غیبت بسیاری از افراد به ظاهر جز شیعیان هستیم ولی آیا آنگونه که شایسته است رفتار می کنیم؟
استاد جامعة الزهرا(س)ابراز داشت: در نیمه شعبان و سایر روزها باید برای تعجیل حضرت دعا کنیم و با کسب ادب و معرفت نسبت به ایشان و شناساندن ایشان به دیگران بتوانیم به وظایف واقعی خود عمل کنیم و شاهد ظهور ایشان باشیم.
وی با بیان اینکه همه هستی در انتظار مهدی موعود(عج) هستند گفت: همه موجودات به یمن وجود حضرت ولی عصر(عج) روزی می خورند و زمین اهل خود را نابود نمی کند و از آسمان باران جاری می شود چرا که ایشان صاحب عصر و زمان هستند.
این استاد حوزوی، گفت: وعده تولد ایشان را تمام ائمه دادند و در انتظار ایشان بودند همچنین سال های قبل، ادیان مختلف منتظر موعودی بودند که دایم وعده آمدنش داده شد و بسیاری از افراد انتظارش را گرفتند و ما اکنون در عصر غیبت ایشان هستیم.
وی با اشاره به محرومیت از درک حضور نسبت به امام زمان(عج) گفت: بسیاری از ما دوست داریم که توفیق تشرف داشته باشیم و به چشم دل ایشان را زیارت کنیم و از اینکه ما از حضور امام معصوم محروم هستیم گله داریم در حالی که در روایات داریم که امام در زمان غیبت مانند خورشیدی است که از پشت ابر نور خود را تابان می کند و ما باید با رفتار و کردار خودمان فاصله های عصر غیبت تا ظهور را کم کنیم.
یوسفی افزود: در کلام نورانی حضرت حجت(عج) آمده است که ایشان فرمودند: هیچ چیزی ما را از شیعیانمان دور نگه نمی دارد مگر آن عملی که به ما از خود شیعیان می رسد. اعمالی که ما آنها را ناپسند می بینیم و ما آن اعمال را انتظار نداریم. در روایتی از امام باقر(ع) نیز آمده است که می فرمایند: اگر شما انتظار امام را می کشید باید رفتار شما در واجبات و ترک محرمات باید شایسته منتظران و مورد پسند امام باشد.

313/61

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha