جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جوشقانیان

حوزه/ یکی از اساتید حوزه گفت: حوزه های علمیه خاستگاه اصلی تربیت نیروهای امام زمان(عج) بوده و طلاب علوم دینی باید مبدا حرکت خود عاشورا و همچنین مقصد که همان ظهور حضرت مهدی است، به خوبی شناسایی نوده و با نگاه عاشورایی برای مهدویت پرورش یابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، حجت الاسلام جوشقانیان، در جلسه درس اخلاق طلاب حوزه علمیه خوزستان، با بیان این که طلاب علوم دینی اقامه کنندگان دین الهی در جامعه هستند، اظهار داشت: برای اقامه دین خدا نگاه ما نیز باید تنها به خدا معطوف باشد و با شناخت حضرت حق، مردم را به این مسیر سوق دهیم.

وی، توکل به خداوند را از ملزومات طلاب جهت گسترش دین الهی عنوان کرد و گفت: امام خمینی(ره) با این نوع نگاه و با توکل به خداوند تمام معادلات دنیا را بر هم زد و فرمود«تمام سنگرهای کلیدی دنیا را فتح خواهیم کرد».

این استاد اخلاق حوزه علمیه، نعمت شناسی را دومین گام طلاب علوم دینی جهت ایجاد زمینه های لازم برای اقامه دین خدا خواند و خاطرنشان کرد: «ولایت» عظیمترین نعمتی است که خداوند به انسان بخشیده و قطعا در روز قیامت از آن سوال خواهد کرد؛ به همین دلیل نیز قدرشناسی از این نعمت که بر سه رکن معرفت، محبت و اطاعت استوار است راز موفقیت طلاب در گسترش معارف الهی است.

حجت الاسلام جوشقانی، مقصد نهایی حوزه های علیمه را ایجاد جامعه مهدوی خواند و تصریح کرد: حوزه های علمیه خاستگاه اصلی تربیت نیروهای امام زمان(عج) بوده و طلاب علوم دینی باید مبدا حرکت خود را عاشورا و همچنین مقصد که همان ظهور حضرت مهدی است، به خوبی شناسایی و با نگاه عاشورایی برای مهدویت پرورش یابند.

وی در پایان بر لزوم شناخت عوامل آسیب زا به معنویت جامعه تاکید و خاطر نشان کرد: همانگونه که خداوند متعال باین می کند «فَلَمَّا نَسُواْ مَا ذُكِّرُواْ بِهِ فَتَحْنَا عَلَيْهِمْ أَبْوَابَ كُلِّ شَيْءٍ حَتَّى إِذَا فَرِحُواْ بِمَا أُوتُواْ»، یکی از مهمترین و اصلی ترین مواردی که سبب کم شدن معنویت و از بین رفتن نور ایمان می شود، خو گرفتن با دنیا و ظواهر آن است، پس باید با استعانت از پروردگار و دل کندن از تعلقات دنیوی نور ایمان را در دلهایمان تقویت کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha