شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام ایمانی معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع)

حوزه/ معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) ولایت را مهم ترین رکن اسلامی و کلید قبولی تمام اعمال خواند و تصریح کرد: کسی که جایگاه ولایت را درک نکرده باشد و بمیرد، به مرگ جاهلیت مرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، حجت الاسلام ایمانی، معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، ظهر امروز در نخستین بخش از سومین همایش بین المللی ولایت، موضوع ولایت را مهمترین مسئله اسلام دانست و اظهار داشت: طبق روایات ائمه اطهار(ع) اگر کسی شب ها به عبادت مشغول و روزها روزه دار باشد، اما ولایت را درک نکرده باشد، به مرگ جاهلیت مرده است.

وی، با اشاره حدیثی از امام صادق (ع) مبنی بر این که «بنی الاسلام علی خمس؛ الحج والزکوة والصوم و الصلاة والولایه ولم ينادَ بشيء كما نودي بالولاية» بیان داشت: ولایت مهم ترین رکن اسلامی و کلید قبولی تمام اعمال است.

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، با بیان این که ولایت و وصایت به امامت حضرت علی(ع) مسأله ای است که حتی در نخستین روزهای نبوت پیامبر اعظم(ص) مطرح بوده، گفت: این گونه نیست که تنها پس از رحلت پیامبر(ص) مسئله ولایت امیرالمؤمنین مطرح شده باشد، بلکه در زمان حیات رسول خدا(ص) موضوع خلافت و جانشینی امیراالمومنین(ع) بارها بیان شده بود.

حجت الاسلام ایمانی، با اشاره به حدیث یوم الدار، بیان داشت: آن هنگام که پیامبراکرم(ص) نزدیکان خویش را به اسلام دعوت کرد و از آنان برای حمایت از دین خدا یاری خواست، تنها علی ابن ابی طالب به دعوت ایشان لبیک گفت و در همان مکان ایشان را به وصایت و وزارت خویش منصوب کرد.

وی با اشاره به تلاش برخی منافقان جهت منحصر کردن مسئله جانشینی پیامبر به ایام پس از رحلت ایشان، تصریح کرد: برخی افراد سعی دارند اختلاف سلیقه در رای جامعه مسلمین را سبب اختلاف نظر در جانشین رسول خدا(ص) عنوان کنند در حالی که این موضوع تنها در اختیار خداوند و رسولش است.

حجت الاسلام ایمانی در پایان سخنان خود، با اشاره با سابقه و تاریخ شیعه در کتب اهل سنت بویژه کتاب «درالمنثور» خاطر نشان کرد: پس از نزول سوره بینه، پیامبر اکرم(ص) دست برشانه علی(ع) گذاشت و فرمود" تو و شیعه تو مصداق این آیه و بهترین مردم هستید".

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha