جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
همایش ولایت در اهواز

حوزه/ سومین همایش بین المللی ولایت، با حضور اندیشمندانی از جهان اسلام، با هدف تبیین فرهنگ اهل بیت(ع) آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، سومین همایش بین المللی ولایت، با هدف ترویج فرهنگ ناب اهل بیت(ع) و مبارزه با فرقه های انحرافی و در راستای گسترش فرهنگ پژوهش، در سه محور ولایت، مهدویت و وهابیت آغاز شد.

همایش بین المللی ولایت، صبح امروز با قرائت قرآن و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، آغار و با سخنرانی برخی شخصیت های مطرح کشورهای اسلامی ادامه خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، ضمن خیر مقدم به حضار، با بیان این که فجایع پیش آمده در منا، قلب هر انسان آزاده ای را به درد می آورد، اظهار داشت: قطعا وضعیت امروز اداره حرمین شرفین، در شأن کنگره عظیم حج نیست و باید تدابیری جهت برکناری حکومت آل سعود از اداره بیت الله الحرام اندیشیده شود.

وی در ادامه به تشریح فعالیت های سومین همایش بین المللی ولایت پرداخت و افزود: برای بخش مسابقه این همایش بیش از 160 مقاله ارسال که از این تعداد 130 مقاله به بخش داوری راه یافته و 10 مقاله به عنوان مقاله برتر شناخته خواهند شد.

ادامه این برنامه به سخنرانی آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان اختصاص دارد و پس از آن نیز حجت الاسلام و المسلمین حیدری به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

بنا بر این گزارش، دکتر تیجانی، سید افضل و دکتر مقتدایی، از سخنرانان دیگر بخش های نخستین روز از سومین همایش بین المللی ولایت هستند.

این همایش در 9 بخش با محوریت ولایت برگزار خواهد شد که از این میان می توان به مهدویت از دیدگاه اهل سنت و روایات نبوی، اعتزال و سلفیه، تعاملات فکری و تضادهای درونی اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، برگزاری این همایش در استان خوزستان از آن رو دارای اهمیت ویژه ای است که مدتی است دشمنان اسلام و ایران در تلاشند تا با غیر شیعی نشان دادن این استان زمینه اختلافات را ایجاد کنند و این در حالی است که سبقه این استان در شیعی گری از کسی پوشیده نیست.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha