دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه موقت اهواز

حوزه/قطعا وضعیت امروز اداره حرمین شریفین، در شأن کنگره عظیم حج نیست و باید تدابیری برای برکناری حکومت آل سعود از اداره بیت الله الحرام اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، صبح امروز در افتتاحیه سومین همایش بین المللی ولایت، ضمن خیر مقدم به حضار و تسلیت حادثه منا، اظهار داشت: مردم مسلمان کشورهای اسلامی، برای طهارت روح و جان خویش راهی حرم امن الهی شدند، اما گرفتار فتنه حکومت آل سعود شده و به همان صورتی که همگان دیدند، کشته شدند.

وی با بیان این که فجایع پیش آمده در منا، قلب هر انسان آزاده ای را به درد می آورد، اظهار داشت: قطعا وضعیت امروز اداره حرمین شرفین، در شأن کنگره عظیم حج نیست و باید تدابیری برای برکناری حکومت آل سعود از اداره بیت الله الحرام اندیشیده شود.

امام جمعه موقت اهواز،  ادامه داد: متاسفانه کنگره عظیم حج از سوی افرادی نالایق اداره می شود و امیدواریم با همت مسلمانان و یاری خداوند شاهد آزادی حرمین شریفین از چنگال آل سعود باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده در بخش دیگری از سخنان خود، به ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در خصوص برگزاری همایش ولایت پرداخت و گفت: پس از اعلام فراخوان این همایش، بیش از 160 مقاله به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد 130 مقاله به بخش داوری راه یافته و 10 مقاله به عنوان مقاله برتر شناخته خواهند شد.

امام جمعه موقت اهواز، با اشاره به برگزاری نشست های تخصصی جهت نقد و بررسی مقالات راه یافته به این همایش، ابراز داشت: کمیسیون های تخصصی با حضور داوران، پژوهشگران و اعضا هیئت علمی همایش ولایت، به بررسی و نقد مقالات خواهند پرداخت.

عضو هیئت علمی همایش بین المللی ولایت، در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری همایش ولایت در خوزستان، عنوان کرد: متاسفانه شاهدیم که دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران در تلاش اند تا این استان را به دور از فرهنگ اهل بیت(ع) معرفی کنند و چنین همایش هایی حقیقت و ماهیت اصلی این استان که همان ولایتمداری و محبت به اهل بیت(ع) است را نشان میدهد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر این که «خوزستان دروازه ورود تشیع به ایران است» خاطر نشان کرد: استان خوزستان در تاریخ گهر بار خود همواره در مسیر اهل بیت (ع) گام برداشته است.

امام جمعه موقت اهواز در پایان، رشادت ها حماسه آفرینی شهدای خوزستان در 8 سال دفاع مقدس را الهام بخش همه آزادگان جهان دانست و گفت: همانگونه که امام راحل فرمودند«خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد»؛ و این نشان از گام های استوار مردم این استان در پیروی از اسلام ناب و مکتب اهل بیت (ع) است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha