چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام سید محسن شفیعی

حوزه/ حکام سعودی هیچ گونه دغدغه ای برای حفظ جان حجاج ندارند و پس از وقوع حوادث تلخ، با بی تفاوتی اعلام می کنند که قضا و قدر الهی است و حجاج باید خودشان مراقب چنین رویدادهایی باشند.

 حجت الاسلام سید محسن شفیعی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به ابعاد گسترده حادثه منا، و کشته شدن زائران بیت الله الحرام، اظهار داشت: اگر در طول تاریخ حج تنها همین یک مورد رخ داده بود، باز برای بی کفایتی رژیم سعودی کافی بود، اما کشته شدن حجاج برای بار اول نیست و دست های پشت پرده ای در این حادثه مشاهده می شود که باید هوشیار و مراقب بود.

وی افزود: حکام سعودی هیچ گونه دغدغه ای برای حفظ جان حجاج ندارند و پس از وقوع حوادث تلخ، با بی تفاوتی اعلام می کنند که قضا و قدر الهی است و حجاج باید خودشان مراقب چنین رویدادهایی باشند؛ این مسأله نشان از بی تفاوتی رؤسای حکومت عربستان در خصوص حوادث اخیر است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، ناتوانی دولت سعودی از کنترل شرایط و مداوای مجروحین را از دیگر ابعاد این حادثه عنوان کرد و اذعان داشت: رژیم سعودی نه تنها در زمان حادثه هیچ اقدامی برای کنترل اوضاع انجام نداد، بلکه آن را تشدید کرده و پس از حادثه نیز ساعت ها مردم بی جان بر روی زمین افتاده بودند و اقدامی برای نجات آنها صورت نمی گرفت.

حجت الاسلام شفیعی، دولت سعودی را عامل استکبار دانست و عنوان کرد: آل سعود در بسیاری از توطئه هایی که علیه اسلام در جریان است، نقش داشته و هم اکنون نیز با اعزام جنگنده های خود، زنان و کودکان بی دفاع یمنی را مورد هجوم وحشیانه قرار داده؛ از این رو از چنین افراد ددمنشی انتظار احترام به زائران بیت الله الحرام نمی رود.

وی افزود: حاکمان سعودی در طی ده ها سال با ادعای خدمت به حرمین شریفین و انتشار کتب مختلف، داعیه امپراطوری و بزرگی امت اسلامی را سر دادند و متأسفانه تا حدودی در اهداف خود موفق بودند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، خون حجاج را رسوا کننده رژیم سعودی دانست و اظهار داشت: در حالی که آل سعود داعیه سردمداری جامعه اسلامی را در سر می پروراند، اقدام جنایتکارانه آنها در قبال ضیوف الرحمان، آنان را در چشم تمامی مسلمانان رسوا ساخت.

وی بر لزوم اقدام مشترک کشورهای اسلامی در خصوص برگزاری مناسک حج تأکید و خاطر نشان کرد: در سال های مختلف، حوادث زیادی منجر به کشته شدن حجاج شده است؛ از کشورهای اسلامی باید این خاندان بی کفایت را از مدیریت مناسک حج کنار زنند.

مسئول دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، استفاده از ظرفیت حج در راستای همبستگی امت اسلامی ضروری برشمرد و گفت: متاسفانه تنها چیزی که آل سعود در پی آن نیست، همبستگی امت اسلامی است و این مهم دلیل دیگری است تا کشورهای اسلامی بر اداره مشترک حج همت گمارند.

حجت الاسلام شفیعی، بر پیگیری مسئله کشته شدن حجاج تاکید و تصریح کرد: شکستن حرمت حرم امن الهی مسئله ای نیست که بتوان به راحتی از کنار آن عبور کرد. امام راحل در خصوص کشتار خونین حج در سال 66 فرمودند «اگر از جنایت های امریکا بگذریم، از آل سعود نخواهیم گذشت» و این نشان از خباثت ذاتی دولت سعودی است که باید اقدامی متقابل و کوبنده انجام داد.

وی در پایان، با تأکید بر همبستگی و وحدت مسلمانان برای کنار گذاشتن دولت عربستان از اداره مناسک حج، گفت: نباید اجازه داد دولت سعودی، با تسلط بر مقدس ترین مکان مسلمانان، از آن به عنوان ابزاری علیه خود آنها استفاده کند؛ به همین دلیل نیز ملت های مسلمان جهان باید با وحدت و همبستگی فریاد بی کفایتی آل سعود را سر داده و افراد شایسته ای را برای اداره حج منصوب کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha