چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
راشد الراشد

حوزه/ دکتر راشد الراشد گفت: ما به طور قطع می گوییم آنچه در منا اتفاق افتاد کاری عمدی ، برنامه ریزی شده، منظم ، واضح و هدفمند بوده است و چه بسا نیاز داریم به تشکیل هیئت تحقیق بین المللی که این مسئله مهم را مطرح کند و مکه مکرمه و مدینه منوره را از این محدودیت و محاصره نجات دهد.

دکتر راشد الراشد فعال سیاسی بحرین با اشاره به فاجعه منا به سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» گفت: حادثه منا به نظر من یکی از بزرگترین جرائم نظام آل سعود است و نظام سعودی و تمام موسسات و رسانه های سعودی این حادثه را موجه تصویر می کنند و آن را به قضا و قدر الهی تعبیر می کنند .

وی ادامه داد: در واقع این حادثه بزرگ از جرائم عمدی در موسم حج امسال بود و در این موسم حج 4 حادثه رخد داد که یکی از انها قتل عام اخیر در منا بود و قبل از آن حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام ، حادثه آتش سوزی در یکی از هتل ها و ریزش جسمی از روی یک دیوار بود که این حوادث تنها طی یک هفته رخ داده است.

فاجعه تنها به سوء مدیریت بر نمی گردد

راشد تصریح کرد: بعضی می گویند سوء ادراه نظام سعودی در این فاجعه دخیل بوده و نتایج این فاجعه بر گردن مسسولین نظام آل سعود است و من علاوه بر ان می گویم مسئله فقط مسئله اداره کردن امور و تقصیر را به گردن  کارمندان جوان و مسوولین کوچک و زیر دست انداختن در این کشتار نیست ،  حال انکه اصل نظام سعودی باید مورد سوال و حسابرسی به طور مستقیم و همه جانبه قرار گیرد.

فعال سیاسی بحرین گفت:  آل سعود درباره این کشتار  و اداره شوون حج و اماکن مقدسه باید مورد سوال قرار گیرد و شایسته نیست این کشتار وحشتناک ادامه یابد و با عوامل ساده جامعه بشری را توجیه کنند  ، از این رو ما به طور قطع می گوییم آنچه در منا اتفاق افتاد  کاری عمدی ، برنامه ریزی شده، منظم ، واضح و هدفمند بوده است  و چه بسا نیاز داریم به تشکیل هیئت تحقیق بین المللی که این مسئله مهم را مطرح کند  و مکه مکرمه و مدینه منوره را از این محدودیت و محاصره نجات دهد.

کارشناس بحرینی در خصوص حضور زائرین بحرینی در این فاجعه گفت: زائران بحرینی در فاجعه منا نبوده اند .

آخرین تحولات بحرین

راشد با اشاره به آخرین تحولات بحرین در شرایط کنونی جهان اسلام گفت:  درباره آخرین تحولات بحرین باید بگویم هنوز بحران در بحرین  ادامه دارد و در حال حاضر جنگ و ستیزه جویی علیه ملت ادامه دارد و مردم نیز هنوز بر تغییر و ریشه کن کردن نظام آل خلیفه اصرار دارند و از سوی دیگر بر حق تقدم و تعیین سرنوشت از طریق برگزیدگان ملت و تامین امنیت و آرامش در کشور تاکید می کنند.

وی تصریح کرد: بحرین شاهد تحولات مختلفی است، آل خلیفه بر شکست و معارضه با ملت تاکید می کند و با تصمیمات ملت شامل تحصن ها و تظاهرات های جمعی انقلاب مخالف است و سرکوبگرایانه عمل می کند.

راشد ادامه داد:  آل خلیفه به مقابله با مردم و جنگ علیه ملت بحرین ادامه می دهد و مردم هنوز به طور گسترده در خیابان ها حضور دارند  و آن هم در زیر سایه سانسور خبری رسانه ها به طور خاص و شدید و با اهداف بین المللی و ملی، اما ملت فعالیت خود را ادامه می دهند  و هیچ چیز حرکت مردم را در بحرین نمی تواند متوقف کند .

فعال سیاسی بحرین گفت:  مردم تظاهرات مسالمت آمیز وانقلاب و تظاهراتشا ن را در شب متوقف نمی کنند  مردم بحرین از این تظاهرات اهدافی دارند  به طور مثال برای جنگ آل سعود علیه ملت یمن تظاهرات هشدار آمیز برگزار کردند و در راستای  قتل عام اخیر منا جهان اسلام از آنچه که آل سعود و آل خلیفه در بحرین می کنند آگاه شدند.

وی در پایان گفت: اما در حال حاضر شاهد تحولات و  تغییرات بزرگ در منطقه هستیم و به طور واضح و آشکار در روزهای اینده شاهد بیشترین مواجهه و جنگ و درگیری در این منطقه خواهیم بود.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رهائی شهرضائی IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    کام مارا تلخ کرده دشمنان اندر غدیر داد ما را ای خدا از ستمکاران بگیر عید ما را مبدل کرده وهابی مبدل بر عزا شیعه باشد داغدار عید قربان و غدیر آل بوسفیان منا را کرده قربانگاه ما حاجیان گشتند در قربان دچار مرگ و میر در حرم نامحرمان کرده جفا بر محرمان شرط مهمانی نباشد این چنین ای کافران شد منا از نسل اسماعیل ها ذبح عظیم ای خداوند حرم گیر انتقام از ظالمان خائنین اندر حرم این رسم مهمانی نبود مفتضح گردیده وهّابی به نزد شیعیان شکوه از آل سعود آریم ای ربّ جلیل آگهی یا رب چه ها کردند با نسل خلیل ریشه ی آل یزید و آل مروان را بکن همنشین بنما تو با فرعونیان در رود نیل پاک کن حلّ و حرم را از وجود نحسشان نسل ایشان را به دنیا و به عقبی کن ذلیل کن رهائی هم حرم هم یثرب از آل سعود تا کند بار دگر قربان و عیدالله عود انتقام خون قربانگاه از ایشان بگیر مسلمین را شاد گردان تا کنند اسفند دود (اثرطبع استادحاج علی محمد رهائی شهرضائی)