چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
جبهه العمل الاسلامی لبنان

حوزه/ جبهه العمل الاسلامی لبنان اعلام کرد: ما بر این باوریم که باید تحقیقاتی اسلامی و جهانی درباره حادثه منا صورت بگیرد و به اظهارات عربستان در این رابطه اکتفا نشود و از این پس نیز مؤسسه ای اسلامی و مشترک مسئولیت مدیریت حج را بر عهده بگیرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» جبهه العمل الاسلامی لبنان به مناسبت فاجعه منا و کشته شدن هزاران زائر کشورهای اسلامی در این فاجعه با صدور بیانیه ای، این مصیبت را به مسلمانان جهان تسلیت گفت.

در بیانیه جبهه آمده: مسئولان سعودی و اداره حج و دستگاه امنیتی مسئول مستقیم این فاجعه هستند که به خاطر تقصیر آنها در مدیریت حج و رعایت نکردن ساده ترین تدابیر برای حفظ سلامت حاجیان رخ داده است.

جبهه العمل افزود: چه دلیلی دارد که یکی از راه های عبور و مرور حاجیان بدون اطلاع قبلی بسته شود و منجر به این فاجعه بزرگ بشود و بر این اساس ما خواستار تحقیق در این رابطه و کشف واقعیت هستیم و از دولت عربستان نیز انتظار داریم از مسئولیت خود در این زمینه فرار نکند و تقصیر را به گردن دیگران نیندازد.

در این بیانیه آمده: ما بر این باوریم که باید تحقیقاتی اسلامی و جهانی درباره این حادثه صورت بگیرد و به اظهارات عربستان در این رابطه اکتفا نشود و از این پس نیز مؤسسه ای اسلامی و مشترک مسئولیت مدیریت حج را بر عهده بگیرد تا از مدیریت سلیقه ای در این ایام پرهیز شود و از وقوع چنین فاجعه هایی جلوگیری شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha