دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
موسوی جزایری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: در حدیث ثقلین بر استمرار ولایت تا روز قیامت تاکید شده و یکی از مهمترین ادله روایی در بیان وجود امام در هر عصر تا روز قیامت، تمسک به این حدیث شریف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، پش از ظهر امروز در سومین همایش بین المللی ولایت، در اهواز، نعمت ولایت را عظیم ترین نعمت الهی بر بشریت خواند و اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران در پرتو مواهب و برکات الهی و حول محور ولایت شکل گرفته است و باید قدردان این نعمت عظیم بود.

عضو خبرگان رهبری، ولایت فقیه را پرتویی از ولایت اهل بیت(ع) دانست و ابراز داشت: ولایت فقیه شاخه ای از ولایت امام معصوم(ع) و ولی فقیه که بزرگترین دستاورد جمهوری اسلامی ایران است، نیابت عام امام زمان(عج) محسوب شده و در حقیقت استمرار ولایت رسول خدا(ص) و امیرالمومنین(ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، در ادامه با اشاره به حدیث ثقلین، خاطر نشان کرد: در این حدیث بر استمرار ولایت تا روز قیامت تاکید شده و یکی از مهمترین ادله روایی در بیان وجود امام در هر عصر تا روز قیامت، تمسک به این حدیث شریف است.

آیت الله موسوی جزایری، بر تبیین جایگاه غدیر در جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: متاسفانه مسلمانان به خوبی با جایگاه و عظمت غدیر و نقش مهم آن در تاریخ اسلام آشنا نشده اند؛ از این رو وظیفه ماست تا در جهت تثبیت و تقویت آن در جامعه تلاش کنیم.

رئیس حوزه علمیه خوزستان، روز غدیر را بزرگترین عید اسلامی خواند و خاطرنشان کرد: به برکت روز غدیر و بهره گیری از نعمت ولایت امیرالمومنین(ع) می توان سعادت دنیا و عقبی را رقم زد.

وی، در پایان سخنان خود، ضمن قدردانی از حضور علما و اندیشمندان اسلامی از کشورهای مختلف در همایش بین المللی ولایت، بیان داشت: حضور اندیشمندان اسلامی، اعم از شیعه و سنی در چنین همایش هایی فرصت مناسبی جهت هم اندیشی و وحدت جامعه اسلامی ایجاد می کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha