یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
جزایری

حوزه/ آیت‌الله موسوی جزایری، با تأکید بر آماده بودن قوای نظامی نیروهای مسلح خوزستان، گفت: در این برهه حساس از زمان امکان دارد هرلحظه نیاز به اقدام نظامی باشد؛ به همین دلیل نیز علاوه بر نیروهای نظامی، بر همه طلاب و بسیجیان خوزستانی لازم است که ضمن تقویت بنیه فکری و نظامی خویش، مقدمات ظهور منجی عالم بشریت را فراهم آورند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، عصر امروز در دیدار با فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح در جنوب، با تبریک ایام‌الله دهه مبارک کرامت، اظهار داشت: به‌راستی که این دهه سرنوشت ما را رقم‌زده و إن شاءالله سبب عاقبت‌به‌خیری همه شیعیان می‌شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر این‌که نظام ولایی جمهوری اسلامی ایران، نظام ولایت‌فقیه است، گفت: به‌یقین ملت ما سر در گرو مذهب اهل‌بیت(ع) داشته و معتقد راستین جریان غدیر خم هستند.

امام‌جمعه اهواز، به بیان شرح مختصری از واقعه غدیر پرداخت و افزود: پیامبر پس از حج الوداع مردم را سه روز در گرمای سوزان در محلی به نام غدیر خم نگه داشت و از تک‌تک آن جمعیت عظیم بیعت گرفت که بعد از من علی(ع) امام و پیشوای شماست؛ اما متأسفانه گروهی کج‌فکر و خدانشناس، پس از ارتحال پیامبر اعظم(ص) زیر بیعت خود زده و به‌نوعی عهدشکنی کرده و بیان کردند که پیامبر(ص) ، علی را به‌عنوان یاور و دوستدار خویش معرفی کرد، نه جانشین و ولی! که نهایتاً ادامه پیدا کردن همین مسأله سبب شد تا واقعه عاشورا پدیدار شود.

زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره سال‌های دفاع مقدس سبب تقویت روحیه انقلابی ملت می‌شود

آیت‌الله موسوی جزایری، در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان این‌که باید همواره یاد و خاطره آن سال‌های هشت سال دفاع مقدس را زنده نگاه‌داریم، خطاب به فرماندهان حاضر در مراسم، گفت: به دو دلیل هفته دفاع مقدس برای ما ارزشمند بوده و باید آن گرامی داشت.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، نخستین علت بر پاسداشت یاد و خاطر شهدا را اجر عظیم آن عنوان کرد و گفت: ازآنجایی‌که زنده نگاه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، لازم است همواره به یاد آن ایام شیرین و طلایی بود تا ما نسبت به دسیسه‌های دشمنان بیمه شویم.

آماده نبرد مستقیم با دشمن وهابی باشید

وی با اشاره به دومین علت بر پاسداشت یاد شهدا و خاطرات دفاع مقدس، تصریح کرد: شاید زمانی در مرز اسراییل نیاز به حضور ما پیدا شود و شاید نیاز باشد با همین داعشی های ملعونی که تا چندی پیش به نزدیکی مرز ما آمده بودند، مبارزه مستقیم کنیم! پس به همین دلیل باید به یاد شهدا و رزمندگان باشیم که این یادآوری خاطرات و گرامیداشت رشادت‌های آنان، سبب آمادگی نظامی و تقویت قوای فکری ما می‌شود.

آمادگی نیروهای مسلح برای اقدام سریع و قاطعانه علیه هر متجاوز

آیت‌الله موسوی جزایری، با تأکید بر آماده بودن قوای نظامی نیروهای مسلح خوزستان، گفت: در این برهه حساس از زمان امکان دارد هرلحظه نیاز به اقدام نظامی باشد؛ به همین دلیل نیز علاوه بر نیروهای نظامی، بر همه طلاب و بسیجیان خوزستانی لازم است که ضمن تقویت بنیه فکری و نظامی خویش، مقدمات ظهور منجی عالم بشریت را فراهم آورند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به فجایع اخیر پیش‌آمده در «منا»، اظهار داشت: بخشی از عکس‌العمل ملت ایران در خصوص کشتار و قتل‌عام مسلمانان در «منا»، همین سوگواری و عزاداری‌های برگزارشده بود، اما در بخش دیگری، ملت ایران به‌ویژه خوزستانی‌ها نسبت به این ساکت نخواهند نشست

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در پایان با تأکید بر این‌که مقام معظم رهبری به جد پیگیر این مسأله هستند، تصریح کرد: اگر همه دنیا نسبت به کشتار مسلمانان در «منا» کوتاه بیایند، یقیناً مقام معظم رهبری ، که غیرت حسینی در رگ‌های این مرد بزرگ می‌جوشد، کوتاه نخواهد آمد و یک‌تنه به میدان می‌آید؛ پس ما نیز به‌عنوان یک تابع و حامی ولایت باید سعی کنیم در همین خط و مسیر گام برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    0 0
    چرا خبر همایش نقد مکتب اصولی شیخ انصاری رو نذاشتین، خیلی جالب بود.