جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عباس کعبی

حوزه/عضو جامعه مدرسین حوزه، ولایت را روح اسلام خواند و گفت: عید غدیر و مفهوم آن که همان ولایت امیرالمومنین(ع) است، حقیقت و اصالت اسلام و راه حل رهایی از بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، امروز در سومین همایش بین المللی ولایت، در اهواز، موضوع ولایت را از ضروری ترین مسائل جامعه بشری دانست و اظهار داشت: مسئله ولایت قبل از آن که موضوعی مذهبی و متعلق به شیعیان باشد، دارای ضرورت انسانی بوده و حیات جامعه بشری به آن وابسته است.

وی، واقعه غدیرخم را چراغ راه، حیات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی جامعه اسلامی خواند و اذعان داشت: زندگی بدون ولایت، مسیری انحرافی از حقیقت است و همان طور که می بینید در بسیاری از کشورهای که اعتقادی به این مسئله ندارند یا توحش، ظلم و استکبار در راس حاکمیت آنها قرار دارد.

عضو خبرگان رهبری، ولایت را روح اسلام خواند و گفت: عید غدیر و مفهوم آن که همان ولایت امیرالمومنین(ع) است، حقیقت و اصالت اسلام و راه حل رهایی از بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه، به تبیین ابعاد مختلف امامت و ولایت پرداخت و خاطر نشان کرد: امامت علاوه بر این که امری الهی و مقدس است، در ناحیه تکوین، اداره امور عالم را در دست داشته و در عرصه اجتماعی نیز زعامت سیاسی، دینی، اجتماعی و در حقیقت تمامی حقیقت رسالت و تبلیغ الهی در زندگی مردم را به عهده دارد.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی، با بیان این که پیروی از ولایت رشد ارزش های والای انسانی را در پی دارد، بیان داشت: ولایت و امامت در حقیقت سروری و قیادت عقل در امور انسان ها جهت رشد و تعالی است و توحید بدون ولایت چیزی جز شرک و جهل نیست.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، قیام اسلامی مردم ایران را در امتداد مسیر ولایت عنوان کرد و گفت: حضرت امام خمینی(ره) با اقتباس از نور غدیر و ولایت، به زندگی انسان در عصر حاضر حیات بخشید و این نور هم اکنون در خلف صالح ایشان امام خامنه ای متبلور است.

وی در پایان سخنان خود، با اشاره به حوادث اخیر منا اظهار داشت: خون هایی که در این حوادث و همچنین توسط عاملان وهابی در بلاد اسلامی من جمله یمن و عراق ریخته می شود نتیجه نقض عهد و میثاق ولایت و سرباز زدن از امر الهی است که دولت منحوس سعودی باید منتظر عواقب وحشتناک آن باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha