جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام صدوقی -

حوزه/ کارگاه « نقش خانواده در تربیت دینی» با حضور کارکنان و سربازان تیپ مستقل ۸۳ امام صادق(ع) در این تیپ برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  علی صدوقی  در کارگاه « نقش خانواده در تربیت دینی» با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب به کشور به خصوص در سال های اخیر ابراز داشت: دشمن لحظه به لحظه در حال پیشروی در حریم خصوصی زندگی ما بوده و ما را خلع سلاح کرده است و در چنین شرایطی باید هر چه سریع تر آسیب شناسی کرده و برای رفع این آسیب ها تلاش نماییم.

وی افزود : راه حل برای جلوگیری از افزایش این فضای آلوده فرهنگی، رو آوردن به مبانی اتّخاذ شده از فرهنگ اهل بیت(ع) است که باید آنها را دانسته و خود را به عمل کردن به آنها ملتزم کنیم تا حصار خوبی در مقابل نفوذ دشمن برای خانواده ایجاد نماییم.

کارشناس ارشد خانواده اظهار کرد : با اینکه شرایط امروز اجتماع و خانواده ها وضعیت نامطلوبی از جهت تربیتی و فرهنگی دارد، اما نباید نا امید بود و باید برای بهبود این تلاش فراوان کرد که اگر این تلاش ها اصولی و مبنایی باشد، مثمر ثمر خواهد بود.

وی گفت : اولین اصل این است که بدانیم آزمایش پروردگار مستمر بوده و منقطع نیست و ما بطور دائم در حال آزمایش و امتحان الهی قرار داریم و همیشه باید خود را در معرض این آزمایش ها ببینیم؛ اثر این نگرش در خانواده این است که همه مشکلات بوجود آمده را گردن یکدیگر نمی اندازیم و به دنبال مقصر نمی گردیم، بلکه خیلی از اتفاقات را امتحان الهی دیده و در صدد سربلند بیرون آمدن از آن خواهیم بود.

حجت الاسلام صدوقی افزود : طبق این قاعده، مشکلات جزء لاینفک زندگی است و باید دانست که وظیفه و مسئولیت انسان، تلاش برای حل و رفع آنها و آماده شدن برای رویارویی با مشکل بعدی است و در واقع انسان باید بتواند مهارت روبرو شدن با مشکلات و مبارزه با آنها را در خود ایجاد کند و این مهارت را به خانواده به خصوص فرزندان القا نماید.

وی به اصل دوم و سوم اشاره کرد و گفت : اصل دوم این است که ارتباط شیطان با انسان، یک رابطه مستمر است و در هیچ شرایطی دست از سر انسان بر نخواهد داشت و اصل سوم این است که هرچه درجه ایمان انسان بالاتر برود، میزان فشار شیطان افزایش پیدا می کند.

کارشناس ارشد خانواده اذعان کرد : اصل چهارم، جدی گرفتن استقلال و شخصیت تک تک افراد خانواده است که اگر این اصل به درستی رعایت شود، فرزندان با شخصیت مبنادار رشد کرده و دیرتر تحت تاثیر فرهنگ های غلط غربی قرار می گیرند.

وی گفت : حریّت و آزاد منشی، ارتقاء سطح تعاملات عاطفی فرزندان با امت اسلامی و ارتقاء سطح تفکر، عقلانیت و قدرت تحلیل مسائل و مشکلات زندگی از دیگر اصولی است که رعایت و توجه به آنها کمک شایانی به داشتن خانواده ای موفق و سالم می نماید.

حجت الاسلام صدوقی ابراز داشت : با توجه به اصول مذکور و دیگر اصول متخّذ از فرهنگ اهل بیت(ع) وظیفه ما این است که بطور دائم محیط خانواده را پاکسازی کنیم که این کار جز به اتکاء خداوند متعال امکان پذیر نیست.

گفتنی است: بخش پایانی این کارگاه فرهنگی به تبادل نظر و پاسخ به سؤالات شرکت کنندگان اختصاص یافت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha