شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین امیری _ معاونت تهذیب

حوزه/حوزه های علمیه با تبیین سبک زندگی اسلامی و با ارشاد و کمک به مردم و سوق دادن آنها به پرهیز از اسراف می توانند نقش موثر در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از بوشهر،حجت الاسلام  امیری، مدیر دفتر مشاوره و امور خانواده معاونت تهذیب حوزه های علمیه، عصر امروز در کارگاه آشنایی با مهارت های مشاوره، طی سخنانی به نقش و تاثیر مشاوره اشاره کرد و اظهارداشت: مشاوره در عرصه های مختلف همچون ازدواج، خانواده کاربرد فراوانی دارد و این مشاوره به ویژه برای طلاب در ادامه تحصیل و مسائل خانواده و ازدواج آنها بسیار موثر است؛ همچنین طلاب به جهت اینکه در آینده فعالیت های تبلیغی را انجام می دهند، برگزاری این دوره بسیار می تواند به آنان کمک کند.

وی ادامه داد: مشاوره بحثی تخصصی و کارشناسی است و اگر به این عنوان بخواهیم به آن نگاه کنیم افرادی که وارد رشته روانشناسی، مشاوره یا مشاوره روانشناسی می شوند بعد از تحصیلات آکادمیک می توانند به عنوان یک متخصص پاسخگوی جمیع مشکلات باشند اما این دوره، دوره کارشناسی یا دکتری نیست، بلکه با هدف ارتقاء دانش و مهارت اساتیدی است که در استان مشغول فعالیت هستند اما حضور در این دوره می تواند به آنان کمک کند تا بسیاری از مسائل را پاسخگو باشند.

این استاد حوزه درباره اهمیت برگزاری دوره های مشاوره برای طلاب و روحانیون گفت: به جهت اینکه اساتید و روحانیون حوزه علمیه معمولا با مردم سر وکار دارند و همواره مردم در سطح جامعه از این افراد در مسائل مختلف راهنمایی و مشاوره می گیرند، تصمیم به برگزاری این دوره گرفته شد.

وی با بیان اینکه این دوره 10 سرفصل دارد اظهار داشت: هر سرفصل این دوره 12 ساعت زمان نیاز دارد که جمعاً با احتساب 10 سرفصل 120 ساعت دوره مقدماتی دوره مشاوره زمان صرف می کند؛  البته دوره تکمیلی آن 70 ساعته است که افراد پس از گذراندن دوره مقدماتی می توانند در این دوره شرکت کنند.

حجت الاسلام  امیری در ادامه در پاسخ به سوالی درباره نقش حوزه های علمیه در اقتصاد مقاومتی بیان داشت: حوزه های علمیه با تبیین سبک زندگی اسلامی و با ارشاد و کمک به مردم و سوق دادن آنها به پرهیز از اسراف می توانند نقش موثر در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

وی افزود: وقتی سبک زندگی مشخص باشد و زندگی اسلامی در خانواده ها باشد آن اقتصاد مقاومتی که مد نظر مقام معظم رهبری است دور از دسترس نیست.

استاد مشاوره حوزه علمیه اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی سختی های خاص خود را دارد و اگر خانواده اسراف نکند و هر فرد سبگ زندگی اسلامی را رعایت کند می تواند در حد خود به تولید و اقتصاد کشور کمک کند.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha