پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام رئیسی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تاکید کرد: راهکار اساسی رفع محرومیت در کشور، نسخه شفا بخشی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در قالب اقتصاد مقاومتی ارائه دادند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، امروز در نشستی با رئیس، اعضای هیئت امنا و مدیران کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با تاکید بر اینکه توانمندی ها و ظرفیت های ایران اسلامی بسیار زیاد است، گفت: اگر فرمان رهبر معظم انقلاب در زمینه سیاست های اقتصاد مقاومتی در میدان عمل اجرایی شود، بدون تردید شاهد رفع محرومیت در کشور خواهیم بود.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: دولت نیز به هر میزان که به این نسخه ارزشمند توجه داشته باشد، می تواند در راستای رفع محرومیت عمل کند و به موفقیت دست یابد.

وی، رفع فقر و محرومیت را وابسته به ساز وکارهای اقتصادی همچون نظام برنامه ریزی مالی، صادرات، واردات، مالیات و مدیریت فعالیت های اقتصادی در کشور دانست و اظهار کرد: تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها در زمینه امور اقتصادی کشور باید به گونه ای باشد که به کاهش فقر و مشکلات اقتصادی و اجتماعی در جامعه منجر شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فعالیت های کمیته امداد در زمینه کاهش آلام و مشکلات خانواده های مستمند بسیار تسکین دهنده است، گفت:  وجود مرکزی که تحت نام امام خمینی(ره) و با اراده مقام معظم رهبری نسبت به کاهش محرومیت در کشور تلاش می کند، بسیار ارزشمند و برای عموم مردم قابل توجه است.

وی با اشاره به اینکه رفع محرومیت در کشور، ماموریت اصلی کمیته امداد به حساب می آید، گفت: مقام معظم رهبری در سه بخش از منشور هفت گانه ای که در قالب حکم انتصاب تولیت، برای آستان قدس رضوی تعیین کردند نیز بر این مسئله تاکید داشتند و بر این اساس ما هم خود را نسبت به رفع محرومیت و استضعاف در کشور موظف می دانیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: پیش از این هم اقداماتی با نگاه درون سازمانی در راستای رفع محرومیت در آستان قدس رضوی انجام شده، اما ما امروز در این زمینه ماموریت داریم و باید متفاوت با گذشته و با اولویت مجاوران بارگاه منور امام رضا(ع)، مردم خراسان بزرگ، هم میهنانمان در سراسر کشور و سایر ارادتمندان ساحت قدسی حضرت رضا(ع)، نسبت به این موضوع تلاش کنیم.

لزوم روشمندی اقدامات در حوزه رفع محرومیت و استضعاف

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر ضرورت روشمندی اقدامات در حوزه رفع محرومیت و استضعاف، گفت: در این زمینه کمیته امداد امام خمینی(ره) تجربیات ارزشمندی دارد و روش های متنوعی را به کار گرفته که برای آستان قدس رضوی نیز می تواند بسیار کارساز و قابل استفاده باشد.

وی وجود شبکه اعلام نیاز، بررسی و شناسایی و امداد مستضعفان در کمیته امداد را ظرفیتی ارزشمند دانست و عنوان کرد: در ایام نوروز امسال نیز ما با بهره گیری از همکاری کمیته امداد و اطلاعات موجود در همین شبکه، توانستیم بسته های کالایی را به نام مبارک امام رضا(ع) میان نیازمندان توزیع کنیم.

مشاور عالی رئیس قوه قضائیه در ادامه بررسی فرصت های موجود برای همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و آستان قدس رضوی را خواستار شد و گفت: ماموریت ما در زمینه امداد مستضعفان تکمیل کننده وظایف نهادهایی هم چون کمیته امداد و بهزیستی است و از این رو باید با کار کارشناسی فرصت های موجود برای برقرار تعامل دوسویه را احصا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه آستان قدس رضوی ظرفیت های ویژه ای برای پیگیری امور این حوزه دارد، افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که ضمن اجتناب از کارهای تکراری، ناهماهنگ و ناموزون، گام های اساسی تر و ارزشمند تری برداشته شود.

فرصتی برای زیارت اولی ها

تولیت آستان قدس رضوی، از فراهم آوردن شرایط تشرف فقرا و افرادی که امکان زیارت امام رضا(ع) را نداشته اند، به عنوان یکی از فرصت های موجود برای همکاری یاد و عنوان کرد: این امر علاوه بر نقشی که در رفع استضعاف ایفا می کند، می تواند از نظر روحی و تقویت بنیه معنوی نیز تاثیر ویژه ای داشته باشد و به طور قطع برای خانواده های محروم نیز بسیار ارزشمند خواهد بود.

ضرورت بسیج همه امکانات برای محرومیت زدایی

پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور نیز طی سخنانی در این دیدار، برنامه ریزی در راستای تسهیل زیارت برای مستمندان را اقدامی بسیار پسندیده دانست و گفت: دل های محرومان و مستضعفان مشتاق زیارت بارگاه ملکوتی رضوی است و ما در سال های اخیر شاهد بوده ایم که تشرف حرم مطهر امام رضا(ع) و متنعم شدن از غذای مهمانسرای حضرت چه تاثیر شگرفی بر مدد جویان کمیته امداد داشته و از بسیاری کمک های مالی نیز موثرتر بوده است.

وی ضمن اعلام آمادگی کمیته امداد امام خمینی(ره) برای همکاری با آستان قدس رضوی، اظهار کرد: ما نه تنها تجربیاتمان را در اختیار آستان قدس رضوی قرار می دهیم، بلکه در زمینه سایر اموری که تعریف شود نیز آماده همکاری و همراهی هستیم.

براساس اعلام آستان قدس رضوی، فتاح با اشاره به انباشت فقر در کشور بر اثر مشکلات اقتصادی، تصریح کرد: کمیته امداد با بسیج کامل امکانات به صورت شبانه روزی در راستای محرومیت زدایی تلاش می کند، اما ما به تنهایی نمی توانیم مشکلات را رفع کنیم و نیازمند همکاری نهادهایی مانند آستان قدس رضوی هستیم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha