پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اقتصاد اسلامی

حوزه / مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم (ص) تکاب گفت: عمل به برنامه‌های اقتصاد مقاومتی نباید شعار باشد بلکه باید با جدیت بیشتری پیگیری شود چرا که موجب عزت و افتخار کشور می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عبدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در ارومیه، با اشاره به اهمیت اجرای اقتصاد مقاومتی در سطح کشور اظهار داشت: عمل به  برنامه‌های اقتصاد مقاومتی نباید تبدیل به یک شعار شود چرا که در عمل اراده کافی نداریم و این باعث ملامت و کسالت آور شدن این موضوع می‌شود، در صورتی که باید با جدیت بیشتری در این راه قدم برداریم.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی خود جز برنامه‌های نظام است و اگر بخواهیم عزت خود را حفظ کنیم و افتخار عظیمی بدست آوریم باید به تولید داخلی توجه بیشتری داشته باشیم، شاید این اقدام کمی زمان بر باشد اما هرچه در این راه پیشرفت کنیم به طبع آن تولید داخلی افزایش پیدا کرده و این نیاز باعث رفع بیکاری جوانان می‌شود.

این استاد حوزه علمیه تکاب با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در تبیین شاخص‌های اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از منابع نظری و دینی در اختیار حوزه‌های علمیه هستند، حوزه‌ها می‌توانند نقش بسزایی در ترویج  و فرهنگ سازی نسبت به اقتصاد مقاومتی داشته باشند و تبلیغ و تبیین این موضوعات یکی از وظایف سنگین حوزه‌های علمیه در این شرایط است.

وی بیان داشت: اساس کار در اقتصاد مقاومتی، گرفتن اساس کار از اقتصاد اسلامی است که حوزه های علمیه در این امر نقش مهمی ر ایفا می کنند  ما نیز در حوزه علمیه رسول اکرم (ص) تکاب سعی داریم تا از وسایل و ابزارآلات تولید داخل حمایت و استفاده کنیم و در این اقدام شایسته نقشی داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha