جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تولید ملی

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه اسراف نكردن، قناعت پيشگی و حمايت از توليد كننده داخلی را از اركان اقتصاد مقاومتی عنوان كرد.

"اعظم بهلول زاده" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اين كه شعار حمايت از اقتصاد و توليد ملي را چندين سال است كه مقام معظم رهبري مطرح كرده اند، گفت: متاسفانه چندين سال است كه رهنمودهاي ايشان در اين زمينه عملي نشده است.

وی افزود: از آن جايي كه رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب در عرصه اقتصاد تنها در حد يك شعار باقي مانده و اقدام مناسبي از سوي مسئولان و به طبع مردم صورت نگرفته ايشان بار ديگر اين شعار را تكرار كرده و اين بار با تاكيد بر عنوان اقدام و عمل سعي كرده اند تا زمينه تحقق عملي اين موضوع فراهم شود.

 استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همواره بر حمايت از توليد داخي تاكيد دارند و بيان كرده اند كه نگاه از درون به توانمندي هاي اقتصادي كشور مي تواند زمنيه ساز تحقق اقتصاد مقاومتي شود.

 بهلول زاده با بيان اين كه حمايت از توليد ملي زمينه اشتغال زايي را در كشور فراهم مي كند، اظهار كرد: توليد ملي موجب استفاده از توانمندي هاي داخلي به نحو احسن مي شود.

وي افزود: در اين زمينه رهبر معظم انقلاب از دولتمردان و مردم خواسته اند كه از كالاي با كيفيت داخلي استفاده كرده و در مواردی كه مشابه كالاي داخلي در كشور وجود دارد استفاده از كالاي خارجي مشابه را جايز نمي دانند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: براي نهادينه شدن اصول اقتصادي مقاومتي ابتدا بايد مسولان با توان و قدرت حركت كنند؛ زيرا زماني كه مسئولان حركتي را آغاز كنند به طبع مردم از آنها تبعيت خواهند كرد.

خانم بهلول زاده گفت: در اين مرحله رسانه ملي هم بايد براي معرفي اركان اقتصاد مقاومتي و حمايت از توليد داخلي وارد صحنه شود.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: نقش مبلغين در زمينه تحقق اقتصاد مقاومتي بسيار مهم است و مبلغان در اين زمينه ابتدا بايد خود به اركان اقتصاد مقاومتي يعني اسراف نكردن و حمايت از توليد داخلي عمل كنند و بعد دعوت گر مردم باشند، زيرا زماني مردم سخن يك مبلغ دين را مي پذيرند كه خود مبلغ عامل به آن سخن باشند.

بهلول زاده حيات طيبه را در قناعت و اسراف نكردن دانست، افزود: مسئولان و مبلغان بايد در اين زمينه براي مردم الگو باشند زيرا مردم از آنها الگو برداري مي كنند.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha