شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام باطنی حوزه اصفهان

حوزه/ عده ای همواره نگاهشان به بیرون است و تصور می کنند با توجه به ظرفیت های خارجی و توانایی های بیرونی، می توانند اقتصاد کشور را پویا کنند، آنها اقتصاد برون زا را در دستور کار قرار داده اند که دقیقا نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی است.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، در خصوص شعار سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل"، اظهار داشت: ناخدای کشتی انقلاب با رصد مسائل کلان به ضرورت ها و خطراتی که انقلاب اسلامی را تهدید می کند، می پردازند و عناوینی که هرسال به عنوان نام و شعار آن سال انتخاب می شود، به گونه ای متناسب با ضرورت های کشور و خطراتی است که جامعه و مردم را تهدید می کند.

وی خاطرنشان کرد: از مدتها قبل موضوع اقتصاد مقاومتی توسط رهبر انقلاب مطرح و از مسئولین مطالبه شده اکه رویکرد اقتصاد کشور، مقاوم سازی و مقاوم محوری باشد، لذا امروز یکی از عرصه هایی که بستر نفوذ را به همراه می آورد، مسئله اقتصاد است.

تسلط نظام سلطه بر اقتصاد جهانی

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه نظام سلطه بر اقتصاد جهان سایه انداخته است، تصریح کرد: دشمنان با توجه به تقابلی که در طول با انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف داشته اند، در حال حاضر کانون توجهات خود را به مسائل اقتصادی معطوف کرده اند، به گونه ای که با اعمال تحریم های گسترده می خواهند از درون، نظام جمهوری اسلامی را متلاشی کنند.

وی با تاکید بر این که باید به سمت گفتمان اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم، تاکید کرد: مسئولین باید دست از شعار بردارند، وارد میدان عمل شوند، نظریه پردازان نیز به ارائه راهکار درخصوص حل مشکلات اقتصادی مردم بپردازند.

عده ای فقط نگاهشان به بیرون است

حجت الاسلام والمسلمین باطنی ادامه داد: عده ای در درون کشور همواره نگاهشان به بیرون است و تصور می کنند با توجه به ظرفیت های خارجی و توانایی های بیرونی، می توانند اقتصاد کشور را پویا کنند، آنها اقتصاد برون زا را در دستور کار قرار داده اند که دقیقا نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی است.

وی با تاکید بر این که ایران کشوری با جغرافیای بسیار مهم، منابع مهمی مانند نفت و گاز، مراکز علمی و پژوهشی و ... است، افزود: اگر مسئولین به ویژه دستگاه های اجرایی، نگاهشان را به درون معطوف کنند، مصون سازی در برابر تحریم ها اتفاق خواهد افتاد و کشور به دستاوردهای فراوانی خواهد رسید.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با ارائه تعریف اقتصاد درون زا، بیان داشت: اقتصاد درون زا یعنی از توانایی های درونی و بنیادی کشور بیشترین استفاده را برده و در جهت رشد آن تلاش نماییم. اگر اقتصاد درون زا در کشور نهادینه شود، موجب کاهش بیکاری و افزایش صادرات ملی ایران می گردد.

تحریم؛ فرصت محک زدن توان ملی

حجت الاسلام والمسلمین باطنی تصریح کرد: اعمال تحریم ها از سوی دشمن همواره می تواند فرصت مناسبی جهت محک زدن توان ملی کشور باشد، لذا باید با اتکا به نیروهای متخصص ایرانی، چرخه اقتصاد کشور را به سمت جلو حرکت دهیم.

وی در پایان یادآور شد: باید توجهات را به سمت تولید ملی و تقویت صنعت و کشاورزی بیشتر کنیم و از توانایی نیروهای ایرانی در همه زمینه های بهره ببریم، این مهم می تواند الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت با برنامه ریزی بلند مدت در قالب اقتصاد مقاومتی باشد. 313/38

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha