جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: امروز مسئله غرب، موشک و انرژی اتمی نیست؛ بلکه اینها بهانه است و استکبار با اصل اسلام مخالف است و نمی تواند آن را تحمل کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له صبح امروز در درس خارج فقه  خود در مسجد اعظم قم به برخی از کارشکنی های آمریکا اشاره کردند و گفتند: امروز اعتراضات آمریکا به موشک های ایران و امثال آن بلند شده و تحریم ها را به جا دانسته و به برخی از این تحریم ها را افزوده اند که برای ما درس بزرگی است؛ چراکه آنان قابل اعتماد نیستند و نمی توان بر آنان تکیه کرد.

ایشان اظهار داشتند: امروز مسئله آنان، موشک و انرژی اتمی نیست؛ بلکه اینها بهانه است و استکبار با اصل اسلام مخالف است و نمی تواند آن را تحمل کند.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: آمریکا و غرب از این که انقلاب اسلامی ایران به وجود آمده؛ مردم بیدار شدند و استکبار را شناختند، مشکل داشته و با بهانه جویی های گوناگون به دنبال دشمنی با ماست.

حضرت آیت الله نوری همدانی ضمن تأکید بر شناخت این دشمنی ها، خاطرنشان ساختند: اشخاصی که دست دوستی به سمت این دشمنان دراز کنند، اعتقاد کامل به اسلام و اهل بیت(ع) ندارند؛ چراکه آنان با دستکش نرم و مخملی روبروی ما ایستاده؛ اما دستانی چدنی و سفت در زیر دارند.

این استاد برجسته حوزه تصریح کردند: این گونه دوستی ها با فرهنگ اسلام و اهل بیت(ع) سازگاری ندارد و ما باید بدانیم هر زمان که با نرمش با آنان سخن گفتیم، حمل بر ذلت ما کردند؛ پس باید عزتمندانه و قهرمانانه با آنان صحبت کرد.

معظم له بیان داشتند: ما به دنبال قطع ارتباط با دنیا نیستیم؛ اما نباید عزت خود را از دست دهیم.

ایشان با اشاره به نامگذاری سال به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار داشتند: باید با تلاش و کوشش در جهت رونق تولید داخلی، اقتصادی مناسب برای کشور به دست آورد.

این مرجع تقلید به دیدار مسئولان مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با رهبر انقلاب نیز اشاره کردند و گفتند: حضرت آیت الله خامنه ای در آن دیدار تأکید داشتند  حوزه باید انقلابی باشد و انقلابی بماند؛ این جمله ای بسیار مهم است که طلاب و فضلا باید بر روی آن فکر کرده و به آن جامه عمل بپوشانند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha