چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
اقتصاد

حوزه/ مدیرمدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان شوط، گفت: رشد و بالندگی یک کشور وابسته به رشد اقتصادی آن است؛ لذا هرچقدر کشور در جهت اقتصاد پیشرفت داشته باشد، به همان اندازه مردم در آسایش خواهند بود.

حجت الاسلام سیدعلی رویدل، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به لزوم تاکید مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: از آنجایی که رشد و بالندگی یک کشور وابسته به رشد اقتصادی آن است، هرچقدر کشور در جهت اقتصاد پیشرفت داشته باشد، به همان اندازه مردم آن کشور در آسایش و راحتی زندگی خواهند کرد و در این میان توجه به اقتصاد مقاومتی، تکیه بر تولیدات داخلی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های داخلی در هر زمینه باعث عدم وابستگی کشور به قدرت‌های خارجی خواهد بود.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی از منویات مقام معظم رهبری است و امسال بایستی در اقدام و عمل این مهم به ظهور برسد و حوزه‌های علمیه می توانند در این زمینه نقش بسزایی ایفا کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شوط با اشاره به وظایف حوزه‌های علمیه بیان داشت: در خواست مشارکت مردم در جلوگیری از مصرف کالاهای تولید خارج و تشویق مردم به حمایت از تولیدات داخلی، بیان مضررات اسراف و تبذیر در اسلام، ارائه الگوهای اسلامی در مصرف و نحوه استفاده از منابع و تشویق و ترغیب مردم به ساده زیستی و قناعت از وظایف حوزه‌های علمیه هستند.

وی خاطر نشان کرد: بیان محاسن کشاورزی و دامداری و اتکا به کار، تحقیق در زمینه کیفیت افزایی بر تولیدات داخلی و ارائه این تحقیقات به صاحبان صنایع و تاکید بر احساس مسئولیت هر فرد ایرانی که این خود مایه پیشرفت ایران اسلامی و آبادانی کشور است از سایر وظایف حوزه‌های علمیه در جهت تبیین شاخص‌های اقتصاد مقاومتی است.

حجت الاسلام رویدل افزود: هر فرد نیز به نوبه خود باید بسته به شغل و حرفه خود اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشند و با خرید کالای ایرانی از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنند تا دشمنان بهانه‌ای برای نفوذ به کشور در دست نداشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha